זיהית קמט ראשון? טיפול באנטי אייג'ינג בחומצה היאלורונית ורטינול

התעוררתם בבוקר, ניגשתם למראה, שטפתם פנים ואז זה קרה! גיליתם את הקמט הראשון! 
הקמט הראשון תמיד נראה כמו אסון קטסטרופלי, והמחשבות על ההתבגרות והזקנה לא מאחרות להגיע.
בואו נעצור וננשום עמוק! לחץ למעשה רק עושה יותר קמטים. בעידן שלנו קיימים טיפולים מעולים לטיפול באנטי אייג׳ינג, והיום נדבר על טיפול המשלב חומצה היאלורונית ורטינול. 

מה זה חומצה היאלורונית ומה תפקידה בטיפול אנטי אייג'ינג?

חומצה היאלורונית התגלתה לראשונה ב-1934 אך התפרסמה רק בשנות ה-80. אז נתגלה כי בכפר קטן ביפן חיים תושבים כולל קשישים, שעורם חלק וללא קמטים, שיער ראשם מלא ובוהק, הם פעילים ואנרגטיים בצורה יוצאת דופן, ובאופן כללי נראים כמי שקוראים תגר על גילם. תזונתם של תושבי הכפר התבססה על טופו וסויה ובגופם נמצאה רמה גבוהה של מולקולות דמויות אסטרוגן, המעודדות את ייצור החומצה ההיאלורונית בגוף. 

עד סוף שנות ה-90 נהוג היה להפיק חומצה היאלורונית מן החי (בעיקר מכרבולות של תרנגולות), מה שגרם לרמת חלבון גבוהה במוצר, ובהתאמה לתגובות אלרגיות רבות. 

הזינוק הגדול בשימוש בה החל עם הפקת החומצה מתרביות חיידקים, שחסכה מהמטופלים את האלרגנים והרעלנים שבחלבונים. חומצה היאלורונית למעשה היא חומר דמוי ג’ל הסופח מים ומצוי בגופנו באופן טבעי. כיוון שהמולקולה שלה אוצרת נוזלים. החומצה ההיאלורונית שומרת על לחות העור ומשמשת למילוי וריפוד מפרקים. לכן, היא נחשבת לבסיס מצוין בטיפולים אסתטים כמו מילוי לחיים והשבת נפח ואור לפנים ובכך תפקידה החשוב בטיפולי אנטי אייג'ינג.

אנטי אייג'ינג לפני אחרי
אנטי אייג'ינג לפני אחרי

איך חומצה היאלורונית עוזרת בטיפולי אנטי אייג'ינג?

ישנם ריכוזים שונים של חומצה היאלורונית שמשולבים היום בתכשירים קוסמטיים – הריכוז הנמוך והדליל יותר עובד בשכבה החיצונית על צמצום והתפחה של הקמטוטים הנראים לעין והחומצה המרוכזת יותר עובדת על השכבה היותר עמוקה בעור ומטרתה לעודד חידוש ועידוד ייצור קולגן ואלסטין שהם אבני היסוד של עור צעיר ורענן. את החומצה ניתן להזריק או למרוח על עור הפנים באמצעות קרם המכיל ריכוז גבוה של חומר פעיל

באילו תכשירים משלבים חומצה היאלורונית?

היום החומצה ההיאלורונית משולבת כמעט בכל תכשיר קוסמטי: תכשירי ניקוי פנים, קרמים לפנים ולעיניים, סרומים, מסכות למריחה על עור הפנים. חומצה היאלורונית לרוב תשולב בסדרות אנטי אייג'ינג עם רכיבים מלחים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים נוספים. מחיר החומצה ההיאלורונית די יקר, אפשר לקרוא על כך עוד במאמר: מה קובע את מחיר החומצה ההיאלורונית? 

מה זה רטינול ומה תפקידו בטיפולי אנטי אייג'ינג?

רטינול הוא תצורה מסוימת של ויטמין A, שהאפקט שלו על הפנים יעיל במיוחד.

 הוא מעודד התחדשות של העור, מבהיר אותו, נלחם בחצ'קונים ובעיקר נחשב כ"קוסם הקמטים" המוצלח ביותר שלא כרוך בהזרקות. אחד היתרונות של שימוש ברטינול הוא השינויים המתקבלים בעור בדומה לטיפול בחומצה רטינואית אבל ללא תופעות הלוואי לרבות רגישות רבה בעור ולכן תפקידו החשוב בטיפולי אנטי אייג'ינג.

רטינול פועל לנטרול רדיקלים חופשיים, לעידוד ייצור הקולגן ולהאצת חידוש תאי עור חדשים, החלקת קמטים וטשטוש סימני אקנה ופגמים אחרים בעור. ניתן למצוא את הרטינול כמרכיב שמככב בסרומים וקרמים אנטי אייג'ינג רבים בריכוזים נמוכים יותר.

ממה כדאי להיזהר כשמשתמשים ברטינול?

ריכוז מוגזם של רטינול עלול לגרום לעור להתקלף, וכדאי להתחיל איתו בהדרגה. למרוח רק בלילה, ולהשתמש בקרם הגנה בכל יציאה לשמש. אזהרה חשובה למשתמשים – מי שסובל מפיגמנטציה ומעור רגיש במיוחד, חשוב שיעבור השתלמות והכוונה אצל הקוסמטיקאית שלו. בכל מצב אנחנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ פה כדי לעזור לך למצוא לך טיפול פנים מומלץ עבורך. 

מה היתרונות של השימוש ברטינול?

  • רטינול יכול לנקות את האקנה – רטינול עשוי לעזור בכל מה שקשור לניקוי נקבוביות סתומות. רטינול מנקה את העור ומונע התפרצויות נוספות. פחות אקנה יביא לפחות צלקות אקנה. בנוסף, רטינואידים יכולים להגביר את ההשפעות של קרמים וג’לים תרופתיים אחרים, ומאפשרים לכם לקבל את היתרונות המקסימליים של כל הטיפולים שבהם אתם משתמשים.

  • רטינול יכול לטשטש את סימני הזדקנות – אפשר להיות רגועים כי הידיעה שרטינול הוא אחד המרכיבים האנטי אייג’ינג המשומשים והנחקרים ביותר בשוק. במקור שווק כטיפול נגד אקנה בשנות ה-70, טרטינואין התגלה במהירות כבעל השפעות אנטי אייג’ינג ניכרות. וכך עוזר לטשטש קמטים וקמטוטים בעור הפנים.

  • רטינול עוזר להשיג גוון עור אחיד ללא כתמים (פיגמנטציה) – אחד היתרונות הבולטים הראויים לציון של רטינול, שהוא מאיץ את תחלופת תאי העור, המתבטאת במעין אפקט “פילינג”. עור עמום ויבש מפנה מקום לעור חדש, בהיר ואחיד יותר, עוזר בהאצת ייצור של תאי קולגן ואלסטין. וגם עוזר בכל מה שקשור להבהרת העור.

מתי רואים תוצאות בעור הפנים?

יש לצפות לאודם, ייבוש, עור מתקלף או עקיצות של העור במיוחד בשבועות הראשונים. אם זה קורה אז חשוב מאוד לתת יותר הפסקות לעור ולמרוח פעם ביומיים או שבוע ולהתקשר מיד (אבל בלי לחץ) לקוסמטיקאית שלך לקבל ייעוץ והכוונה. 

לעור שלך לוקח זמן להסתגל. רטינול גם יכול לגרום לך להיות רגישה יותר לשמש, לכן הקפידי למרוח קרם הגנה.

כמו בכל מוצר אחר לטיפוח העור, המפתח לראות תוצאות הוא שימוש עקבי. רטינול לא יביא תוצאות מיידיות במהירות, ולכן סבלנות היא הכרחית. דבר נוסף כל בנאדם הוא שונה ומגיב שונה לקרמים, שינויים בעור לוקח בערך חודש עד ארבעה חודשים.

בהזדמנות זו אני רוצה להכיר לכם את מכשיר הג'נאו לטיפול פנים לאנטי אייג'ינג

אנטי אייג'ינג - סיכום

אין צורך להיכנס לפאניקה. כיום יש המון דרכים לטפל בקמטים ובאנטי אייג׳ינג והטובות ביניהם הן חומצה היאלורונית ורטינול. 

חומצה היאלרונית ורטינול הם המוצרים הפופולריים ביותר בשוק היום ועוזרים לטשטוש קמטים, פיגמנטציה וגם חלק מטיפולי אקנה לעיתים.

תוצאות ברטינול ניתן לראות לאחר טיפולים בודדים, וכל מה שקשור לחומצה היאלרונית, ניתן לראות שיפור משמעותי החל מהטיפול הראשון.

עם זאת חשוב לטפל אצל קוסמטיקאית מקצועית על מנת לקבל הדרכה והכוונה הטובה ביותר לשימוש במוצרים.

אנחנו ב"סינדרלה היופי שבך" מתאימים בצורה מקצועית את החומרים הנכונים עבור עור הפנים שלכם לאחר אבחון עור ממוחשב ומדויק.

לקביעת תור לאבחון וטיפול פנים לאנטי אייג'ינג חייגו עכשיו>> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.