איך להתמודד עם אקנה בגיל ההתבגרות: עצות לנוער ולהורים

איך להתמודד עם אקנה בגיל ההתבגרות? בני נוער רבים נדרשים להתמודד עם פצעי בגרות שפתאום מופיעים, יחד עם התפרצות ההורמונים. זה לא סוד שבגיל ההתבגרות, עור הפנים עובר שינויים ניכרים, כתוצאה מתנודות הורמונליות, שמובילות להופעת אקנה, עור שמנוני ופצעונים. החדשות הטובות הן שניתן להתמודד עם החצ'קונים באמצעות שגרת טיפוח מותאמת ומודעות לגורמים המחמירים את מצב הפצעים. דרורה שמואלי, הקוסמטיקאית בעלת הקליניקה סינדרלה היופי שבך, מסבירה: איך לטפל באקנה בשנות הנעורים? איך בכלל מרגישים בני הנוער כשמתחילים להופיע החצ'קונים? מה השינויים שעובר עור הפנים? וכמובן מה לעשות ומה לא לעשות? 

אקנה בגיל ההתבגרות
אקנה בגיל ההתבגרות

איך לטפל באקנה בשנות הנעורים?

חברים, לפני שנצלול פנימה ונדבר על אקנה בגיל ההתבגרות, חשוב לי שתבינו שטיפול באקנה אינו דבר של מה בכך, זו מחלה לכל דבר! ולכן חשוב לטפל במהירות האפשרית, לפני שהיא ממשיכה להתפשט. צריך גם להבחין האם הנער און הנערה סובלים מאקנה דלקתי, שדרך הטיפול בו מעט שונה.  

איך בני נוער מרגישים כאשר מופיעים חצ'קונים? 

שהחצ'קונים מתחילים להופיע, זה יכול להיות מעבר רגשי משמעותי עבור בני נוער וההורים שלהם. עבור הנערים והנערות, המראה הראשוני של אקנה עלול לגרום לאי-נוחות, חוסר ביטחון, ולעיתים אף בדידות, כאשר הם נאבקים להסתגל לשינויים החדשים במראה החיצוני שלהם. 

מעבר לענייני היופי החיצוניים, חוויית האקנה יכולה להיות מטלטלת מבחינה רגשית, ולפעמים אף להשפיע על אינטראקציות חברתיות וביצועים בבית הספר. להורים, התגובה עשויה להיות מורכבת מרחמים ודאגה עמוקה לרווחת ילדיהם, תוך כדי מאמץ למצוא דרכים לתמוך בהם רגשית ולעזור להם להתמודד עם המצב. ההבנה של התקופה הזו כמעבר טבעי ונפוץ בחיי האדם יכולה להוות מקור נחמה, אך החשיבות של גישה פתוחה ותומכת, גם מבחינה רגשית וגם מבחינת טיפול נכון ויעיל באקנה, אינה יכולה לפתור את הבעיה ולהחזיר את החיוך לפנים.

המראה החדש: שינויים בעור הפנים בזמן ההתבגרות

בגיל ההתבגרות, עור הפנים עובר שלל שינויים, מושפע מתנודות הורמונליות טבעיות. הבנה והכרה של אותם שינויים יכולים לעזור בהתמודדות עם האתגרים החדשים שמובילים אותם. ניהול נכון של עור הפנים בגיל זה יכול להקל על תחושות החוסר נוחות ולשמור על בריאות העור לאורך זמן.

השינויים המשמעותיים בעור הפנים כוללים

  • ייצור סבום מוגבר: תנודות הורמונליות מגבירות את ייצור השומן בעור, דבר שיכול להוביל למראה עור שמן ולהתפרצויות של אקנה.
  • הופעת אקנה: רמת ההורמונים הגבוהה מעודדת את פעילות הבלוטות לייצר סבום, דבר שגורם לסתימת הנקבוביות ולהופעת פצעונים (קומודונים).
  • רגישות מוגברת: חלק מהמתבגרים עשויים לחוות רגישות עור מוגברת, מה שעלול להביא לדלקות ואדמומיות.

כל אלו משפיעים על סוג האקנה שמופיע על הפנים, אבל למרות האתגרים הללו, ניתן לטפל בעור הפנים באופן אפקטיבי על ידי שימוש בתכשירים נכונים ושמירה על שגרת טיפוח בריאה. חשוב להתמיד בשמירה על ניקיון העור, הזנה ולחות, ובהגנה מפני נזקי שמש, כדי לסייע בשמירה על עור בריא וזוהר גם בשנות הנעורים המאתגרות אלו.

טיפוח העור בגיל ההתבגרות: מה כן ומה לא

בגיל ההתבגרות, עור הפנים נתון לשינויים רבים, הדורשים טיפוח מותאם אישית. כדי להבטיח שמירה על עור בריא ונקי, חשוב לזהות אילו פעולות כדאי לבצע ואילו עדיף להימנע מהן. הנה מספר המלצות "עשה ואל תעשה" שיעזרו לכם לעבור את תקופת ההתבגרות בצורה הטובה ביותר:

מה כן לעשות?

  • ניקיון יסודי: נקו את עור הפנים פעמיים ביום עם סבון פנים איכותי, המותאם לסוג העור, כדי להסיר שומן ולכלוכים.
  • שמור על לחות: אפילו אם עור הפנים שמנוני, חשוב להשתמש בקרם לחות המתאים לסוג העור, כדי למנוע יובש. 
  • הגנה מהשמש: מרחו קרם הגנה, כדי להגן על העור מפני נזקי שמש.
  • שגרת טיפוח עקבית: תקפידו לקיים שגרת טיפוח יומיומית, הכוללת ניקוי, מריחת לחות וטיפולים נוספים בהתאם לצורך.
  • תזונה בריאה: אכלו מזונות בריאים ושתו הרבה מים, זה יעזור להפחית את האקנה ולהעניק לעור לחות.

** יש עוד מלא טיפים כאן: איך להשיג יותר מכל טיפול פנים לאקנה 

מה לא לעשות?

סובלים מאקנה? בואו לטיפול – סינדרלה היופי שבך 

בתקופת ההתבגרות, בני נוער רבים נתקלים בשינויים הורמונליים המשפיעים על מצב העור. כך פצעי האקנה מתחילים להופיע בעקבות ייצור מוגבר של סבום. תופעת האקנה גורמת לפצעי מוגלתיים, כתמים אדומים, קומודונים ואדמומיות על העור. זה גורם לרגישות יתר וגם לתחושה לא נעימה, רצון להסתתר ולהתחבא שלא יראו. חברים, במאמר דיברנו על קצה המזלג מה לעשות ומה לא לעשות אם מופיעים פצעי האקנה. יחד עם זאת, מומלץ להגיע אלי ולקבל טיפול פנים שימגר את התופעה!  

סינדרלה היופי שבך זו קליניקה בפתח תקווה, המנוהלת על-ידי דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מוסמכת, בעלת מעל 7 שנות ניסיון בטיפול באקנה בבני נוער (עם גישה לילדים מתבגרים). חברים, אני ממליצה בשלב הראשון, לאבחן את עור הפנים ולהבין אם מדובר באקנה או פצעי בגרות (כי דרכי הטיפול הן שונות). אם מדובר באקנה, נבדוק באיזה סוג של אקנה מדובר: אקנה הורמונלי,  אקנה וולגריס או אקנה קוסמטי? לאחר מכן ניגש לטפל בבעיה באמצעות סדרת טיפולי פנים לטיפול ממוקד באקנה שממנו אתם סובלים. 

אל תסבלו, הגיע הזמן להפסיק להתחבר ולהראות לעולם את הפנים היפות שלכם!
קבעו את התור הכי קרוב לטיפול פנים! אל תחכו עוד דקה, חייגו אלי עכשיו: 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.