אקנה בפנים: איך תזהו איזה סוג אקנה יש לכם?

אקנה: מצב עור שכיח המשפיע על כ- 80% מהאנשים בכל הגילאים. אקנה בפנים נגרם על ידי סתימת נקבוביות בעור ויכול להיגרם על ידי הורמונים, מתח או שינויים בתזונה. ניתן לסווג את האקנה לסוגים שונים בהתבסס על האופן שבו הוא מופיע על עור הפנים: נקודות שחורות, ראשים לבנים, פצעונים או צלקות אקנה. הקוסמטיקאית דרורה שמואלי, בעלת הקליניקה המובילה לטיפול באקנה “סינדרלה היופי שבך” מסבירה איך תזהו את סוג האקנה שממנו אתם סובלים? ומהם הסממנים שלפיהם אפשר להתאים את הטיפול באקנה? המשיכו לקרוא 🥰

אקנה בפנים: מה המשמעות של הופעת האקנה באזורים מסוימים?

אקנה בפנים, כמו שאתם בוודאי מכירים, הכוונה לכל הפצעים שמופיעים לכם באזור מסוים בפנים. יש משמעות לאזור שבו מופיעים פצעי האקנה. אקנה באמת זו תופעה מוכרת בגיל ההתבגרות. אבל, האם ידעתם שהתפרצות אקנה באזור מסוים מראה מה המצב שלכם?

אקנה הורמונלי

אקנה הורמונלי מופיע בעיקר באזור הסנטר וקו הלסת. הוא מעיד על משהו הורמונלי לא מאוזן, לא מסודר. אקנה הורמונלי מעיד על כך שההורמונים שלכם משתוללים. אצל נערות, הכוונה היא לשחלות פוליציסטיות, מחזור לא סדיר וכו’. לכן בגיל ההתבגרות או אם אתן סובלות מאקנה בהריון, יופיעו לכם פצעים באזור קו הלסת התחתונה.

אקנה נעורים

אקנה שמופיע באזור הלחיים זה אקנה של גיל הנעורים. אך לא רק, גם מי שאוכל שוקולד, אוכל מטוגן ותעשייתי ולא אוכל של בית, זה גורם להחמרה של האקנה בעיקר באזור הלחיים.
קראו עוד על אקנה ותזונה – כאן.

אקנה שנובע מלחץ

אקנה שמופיע באזור קו המצח ובאזור הרכות מתפרץ בדרך כלל אצל אנשים שמאוד בסטרס, בלחץ, לדוגמה: לפני מבחנים או בגלל שינויים בעבודה. עוד זה מעיד, בדרך כלל, על אכילת הרבה מוצרי חלב (לא תמיד).

איך תזהו את סוג האקנה? סיכום והמלצות

המאמר התמקד בהתפרצות אקנה באזורים שונים על עור הפנים ואיך תוכלו לסווג את האקנה שלכם לסוגים: אקנה הורמונלי, אקנה נעורים או אקנה שנובע מלחץ. ככה תזהו לפי המפה של עור הפנים, מה מצב האקנה שלכם. אם אינכם יודעים בוודאות איזה סוג אקנה יש לכם ומה הטיפול המתאים עבורכם, כדאי להגיע אלי לקליניקה לאבחון מקצועי של עור הפנים ולקבל את הטיפול המתאים והמדויק ביותר לאקנה שאתם סובלים ממנו.

לקביעת תור לטיפול באקנה, חייגו עכשיו » 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.