איך לטפל באקנה ובפצעונים בפנים?

אקנה ובכלל פצעונים בפנים זה לא דבר נעים, הטיימינג לא תמיד מוצלח והם תמיד מצליחים להפתיע אותנו. לא משנה אם אנחנו מתבגרים או בוגרים זה אף פעם נעים וזה לא הזמן המתאים. כשאנו מתבגרים אנו ממש בתחילת ההתפתחות המינית שלנו, מעצבים את הביטחון והדימוי גוף שלנו מול עצמנו ומול כל הסביבה שלנו. 

כמבוגרים יש לנו עבודה, תוכניות, דייטים, חתונות ואז מדי פעם מופיע פצעון שדואג להזכיר לנו שאין שליטה. חוסר השליטה מתסכל, הפצעונים מפריעים, כואבים, לא אסתטיים וממש בא לנו לפוצץ אותם. אל תעשו זאת! ההשלכות משמעותיות. ואנחנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ כאן בשביל לעזור לכם לטפל באקנה המציק.

טיפול מהיר בפצעונים

  • שתו מים – אל תשתו משקאות מתוקים, מוגזים, וכאלו שמכילים צבעי מאכל, והמעיטו בשתיית משקאות טבעיים סחוטים, כמות הסוכר הגבוהה במשקאות הטבעיים עלולה לגרום לתגובות הורמונליות שיעודדו הופעת פצעונים על העור. הקפדה על שתייה של מים תשמור על איזון הלחות בעור ותתרום לתהליך החלמת הפצעונים.
  • לאסוף שיער – להרחיק אותו מהפנים ומכל אזור אחר עם פצעונים. למה? מפני שאם לא תאספו אותו, השיער יעניק שרותי הסעה חינמי ומהיר של חיידקים שנמצאים על פצעון קיים הישר לנקבובית תמימה, ואלו יהפכו אותה לפצעון נוסף.
  • לשמור על לחות העור – אחד המיתוסים שחשוב לנפץ, הוא שקרם לחות יכול לעודד הופעה של פצעונים על העור. לא רק שזו טעות, להיפך, קרם ייעודי לעור שנוטה לפצעוני בגרות, או לעור שמן, הכרחי לשמירה ולטיפול בעור, ולמניעת יובש. מומלץ להשתמש בקרם לחות   שאינו שומני, ושיכול לאזן את רמת השומן שמצטבר בנקבובית ויוצר אקנה בעור. חשוב להקפיד להשתמש בקרם לחות וקרם מסנן קרינה שנועד לעור שומני ונוטה לפצעונים. קרם לחות שלא נועד לכך, אולי יזין את העור אבל יזין גם את הפצעונים ויעכב את החלמתם.
  • לא להתפשר – פנו אל קוסמטיקאית מקצועית – כדאי לפנות אל קוסמטיקאית מקצועית המטפלת בתחום שנים ואל תיקחו החלטות על דעת עצמכם (כמו פיצוץ הפצעונים לבדכם). חוות דעת של בעל מקצוע במקרים כאלה היא חובה, אחרת עלולה להביא עמה צלקות וכתמים בהמשך. אנחנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ נשמח לעזור, להדריך ולתת לכם את הטיפול בטוב ביותר עבורכם. 

דרכי טיפול קוסמטיים

  • ויטמינים – לעיתים משתמשים בוויטמינים להשבת מראה עור בריא. הוויטמינים עוזרים ליצור איזון עם מינרלים.
  • טיפול חמצן – פעולת חמצן דומה לאנטיביוטיקה אך מבוססת על חומרים טבעיים נטולי תופעות לוואי.
  • התזה סילונית – התזה סילונית היא התזה על העור, הפותחת חסימות תעלות הזקיקים ועודפי החלב המשוחררים.החמצן גם מנטרל את החיידיקים שיוצרים את הדלקות ואף מונע אותה מראש.
  • פילינג – פילינג היא שיטה פופולרית מאוד בטיפול באקנה. בשיטה הזו מקולפת שכבת העור העליונה ונמנעת הצטברות של תאי עור מתאים הסותמים את זקיקי השערה. פילינג יכול להתבצע בעזרת חומרים כימיקלים.
  • תכשירים – כיום קיימים תכשירים בשוק אשר ״תוקפים״ נקודה אחת מיני נקודות כמו עודף הפרשה של שומנים מבלוטות החלב, קטילת חיידקים שקיימים בזקיקי השיער הסתומים, או יציבת הורמונלית והסרת תאי עור שסותמים את הנקבוביות.
  • טיפול ביתי – לאחר טיפול פנים אצל הקוסמטיקאית שלך, מומלץ להיוועץ איתה לטיפול ביתי מקצועי, ברמה היומיומית ובאילו חומרים להשתמש, בכדי שהטיפול יהיה מרבי.

טיפול בפצעי אקנה – עשו ואל תעשו 

אל תעשו:

  • פיצוץ פצעונים בבית – אסור בשום אופן לפוצץ את החצ׳קונים בבית. לא משנה כמה זה גורם לכם הנאה (כן, יש גם כאלה) אפילו בידיים מקצועיות לא מפוצצים כל חצ׳קון. טיפול לא מקצועי באקנה עלול ליצור צלקות מאוד לא נעימות שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להיפטר מהן אחר כך.
  • להימנע מייבוש העור יותר מידי – ישנם תכשירים בייתים שרוכשים אונליין, שעוזרים לטפל באופן נקודתי כי לייבש פצעון אחד או שניים. כאשר זה הופך ליותר מידי, ייבוש מוגזם עלול לגרום לעור לנסות ולפצות ולהחזיר את הלחות על ידי יצור שומן ואז יופיעו עוד ועוד פצעונים.
  • אכילת מאכלים שומניים – הימנעו ממאכלים המכילים הרבה שומן, אומנם מאכלים שומניים לא תיצור אקנה למי שאין לו, אבל בהחלט עשויים להחמיר מצב קיים.
  • לא להזניח – אל תנסו להסתיר בעזרת מייק אפ ואל תנסו לפוצץ פצעונים. יש טיפולים מצוינים אצלנו בסינדרלה היופי שבך ואין סיבה להראות פחות טוב ממה שאנחנו מרגישים. ההבדל בין עור שטופל בצורה נכונה לעור שהוזנח יכול להיות עצום, וכן, זה בהחלט ניכר לעין.

עשו:

  • אבחון נכון – גשו לקוסמטיקאית מקצועית המבינה בתחום ויחד צרו תוכנית משלכם להעלמת האקנה. אנחנו בסינדרלה היופי שבך נשמח לכוון אתכם שתרגישו הכי בנוח עם עצמכם.
  • ניקיון – הקפידו על ניקיון פנים והקפידו שהבדים הנוגעים בפנים יהיו נקיים. השתמשו במגבת נפרדת, נקייה כל יום או יומיים ואל תשכחו להחליף אותה.
  • היגיינה – שטפו את הפנים עם סבון מתאים לסוג העור שלכם, רצוי בהמלצת הקוסמטיקאית האישית שלכם, לפחות פעמיים ביום כדי להיפטר מחיידקים הגורמים לאקנה.
  • טיפול ביתי – החזיקו תכשירים המבוססים על חומר פעיל שהומלץ או נקנה דרך קוסמטיקאית מקצועית, על הפצע שהופיע. החומר יקל מאוד על ניקוז הפצעים. 
  • רוגע רוגע רגוע, אקנה הוא זמני – נסו להישאר רגועים. אקנה זה בהחלט עניין לא נעים, אך כמו כל דבר, לחץ אינו תורם למצב פיזי ועלול לגרום להופעת או למנוע את הסרתם המיטבית של הפצעונים. חוץ מזה אל דאגה, זוכרים? אנחנו כאן בשבילכם.

דרכי טיפול בצלקות וכתמי עור 

כיום ישנם כמה טיפולים מתקדמים מאוד בהעלמת צלקות וכתמי עור אחרי אקנה: 

  • תכשירים המכילים חומצה אזלאית- ישדרו אותות לבלוטת הסבום להפריש כמה שפחות חלב על עור הפנים, מצב שיגרום לאיזון העור. 
  • תכשירים המכילים חומצה גליקולית – או חומצה סליצילית. התכשירים הללו יוצרים קילוף עדין של הרקמה ושיפור מראה הכתמים.
  • תכשירים טופיקליים – (למריחה על-גבי העור) המכילים הידרוקינון וגורמים להבהרת כתמים עוריים על-ידי פירוק פיגנט המלנין האחראי לצבע העור. תוצאות הטיפול ניכרות לרוב תוך 8-12 שבועות מתחילתו, והוא נחשב כטיפול המועדף עבור מטופלים כהי עור.

איך לטפל באקנה בפנים – סיכום והמלצות

אקנה בכל גיל אינו נעים ואף פעם אינו מגיע בזמן מתאים. 

היום להבדיל מפעם, אתם יכולים להישאר רגועים ולדעת שאתם בידיים טובות מכיוון שהשוק מציע מגוון רחב של פתרונות והצלחה ב-90% מהמקרים.

כיום, המודעות למניעת פצעונים כיום גבוהה ביותר, הטיפול באקנה הוא רחב ומכיל בתוכו מגוון שיטות לטיפול, 

וגם הטיפול בכתמים וצלקות לאחר הטיפול מתקדמות ויעילות מאוד.

אקנה אינו רק רפואי ויכול להשפיע נפשית רבות על הביטחון העצמי במתבגרים וגם בבוגרים, מכיוון שהאקנה הוא גורם משמעותי באורך החיים שלהם.

שימרו על היגיינה וניקיון, השתמשו בבית בתכשירים מתאימים לסוג האקנה שלכם, הימנעו ממאכלים שומניים ושתייה מוגזת, שתו המון מים להעניק לחות לעור, ונסו בעיקר לשמור על רוגע.

חשוב מאוד להיוועץ בקוסמטיקאית מקצועית בכל מה שקשור לאקנה ולפוסט אקנה.

וזכרו – אל ייאוש, כל אחת יכולה להפוך לסינדרלה 😉

חייגו עכשיו וקבעו תור לטיפול באקנה >> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.