רטינול מה זה? וכיצד הוא משפיע על עור הפנים?

רטינול הוא נגזרת של ויטמין A, זה המרכיב העיקרי בתעשיית הקוסמטיקה, עם ראיות מדעיות מבוססות שמגבות את יעילותו נגד קמטים. הרטינול מקדם יצירת תאי עור בריאים, משפר מולקולות תומכות עור, מעניק לחות ומשמש כנוגד חמצון חזק. יתר על כן, הוא מגביר את תחלופת התאים על ידי האצת נשירה של תאי עור מתים, ומעודד התחדשות של תאי עור בריאים יותר. הודות לרטינול, העור מקבל מראה חלק, זוהר וצעיר. שימוש עקבי של רטינול, מביא להפחתת קמטים והפחתת כתמים. אם אתם באמת רוצים לדעת מה המרכיב הסודי של הקרמים שמחוללים פלאים בעור הפנים, רכיב זה הוא פתרון מקיף לטיפוח העור.

רטינול מה זה?

רטינול מופק מחומצה רטינואית. עוד ב-1976, מדענים זיהו את הרטינואידים כתרכובות טבעיות או סינתטיות שהפגינו השפעות ביולוגיות הדומות לוויטמין A. זו הייתה ההבנה הראשונית. כיום, הדעה הרווחת היא שרטינואידים מקיימים אינטראקציה עם קולטנים, שהם ספציפיים לויטמין A ותוצרי הלוואי שלו. מאז שנות ה-70, חומצות רטינואיות משמשות למאבק באקנה. במהלך עידן זה, מדענים הבחינו כי שימוש ממושך הוביל לשיפור מרקם העור והפחתת הקמטים אצל נשים. זה הוביל למחקר נוסף על הפוטנציאל של רטינואידים בטיפול בהזדקנות העור, במיוחד בנוגע לקמטים וכתמים.

כמה עובדות מעניינות על רטינול

  • ויטמין A וחומצות רטינואיות מופקים מצריכת מזונות שונים המבוססים על צמחים ובעלי חיים: פירות בעלי גוונים כתומים וצהובים, עלים ירוקים, פלפלים, חלמונים וכבד.
  • הרטינול המיוצר במגזר הרפואי מסונתז ממולקולת ויטמין A רטינול. חיוני להתייעץ עם מומחה הטיפוח שלך לגבי המרכיבים וריכוז המרכיב הפעיל בקרם הרטינול שבו אתה משתמש כדי להשיג תוצאות אופטימליות עם מינימום תופעות לוואי.
  • מעבר להשפעות הטרנספורמטיביות שלו על העור, רטינול וויטמין A מציעים יתרונות נוספים לגוף: הם ממלאים תפקיד חיוני במערכת החיסון, תומכים בראייה (חשבו על גזר עשיר בוויטמין A המשפר את בריאות העין), ושומרים על תאי הגוף.

איך רטינול עוזר לטיפול בפיגמנטציה?

פיגמנטציה יכולה להיגרם כתוצאה מפעילות יתר של תאים שמייצרים פיגמנט, ואז יש מלזמה, כתמים על הפנים, או בגלל ריבוי של תאים, ואז למעשה יש כתמי שמש. רטינול גורם לאחידות בחלוקת המלנין בתאי העור ובכך משפר את הבעיה, אבל זה לא הטיפול העיקרי לפיגמנטציה. במלזמה, לדוגמה, אי אפשר לטפל רק ברטינול, אבל נראה שיש לו אפקט מבהיר על הנגעים. בדרך כלל משתמשים ברטינול כתוסף לטיפול אחר.

מה עושה הרטינול?

רטינול נחשב בתור הרטינואיד החזק ביותר הזמין ללא מרשם. היתרונות שלו חורגים מעצם המאבק בתהליך ההזדקנות של העור. זה מפחית ביעילות קמטים, תוך טיפול בבעיות כמו היפרפיגמנטציה, נקודות שחורות וכתמים כהים על עור הפנים.

שימוש קבוע ברטינול יכול להגביר את ייצור הקולגן ומסייע למראה עור מוצק וצעיר יותר.

איך משתמשים ברטינול?

  • יש למרוח רטינול בלילה בלבד. בשום אופן אין לבוא במגע עם רטינול ביום.
  • מומלץ לאחר מריחת הרטינול למרוח שכבות נוספות של חומצות, לחויות וסרומים על מנת לדאוג גם להזנה של העור.
  • ניתן להתחיל להשתמש ברטינול בריכוז של 1% ולעלות לריכוז גבוה יותר של 1.5% לאחר תקופה, או לשלב את שני הריכוזים בתקופות שונות. וזאת עדיף לעשות רק לאחר התייעצות עם קוסמטיקאית מקצועית.
  • המטרה היא למרוח רטינול כל לילה, אפשר להתחיל מערב כן ערב לא ולשאוף להגיע לעקביות במריחתו כל ערב.

מתי כדאי להתחיל לטפל עם רטינול?

קשה לקבוע גיל ברור. אם מדובר באקנה, בסינדרלה היופי שבך יתאימו לכם טיפול מדויק בשימוש בתכשירים המכילים רטינול אך לא רק.  אם מדובר בטיפול בהזדקנות העור (טיפול אנטי אייג'ינג, תיקון נזקי שמש והגנה מפני נזקים אחרים) בדרך-כלל מתחילים בתחילת שנות ה-30.

היתרונות של רטינול במלחמה בבעיות הזדקנות ופיגמנטציה

  • מונע פירוק קולגן בעור הנגרם מקרני UV.
  • ממריץ ייצור קולגן בתאי העור למניעת דילול וקמטים הנגרמים מחשיפה לשמש.
  • משפר את מראה העור הכללי על ידי קידום פילינג, שיפור מבנה התאים על פני העור.
  • משפר את שכבת האפידרמיס ואת מרקם העור, וכתוצאה מכך מראה רך וגמיש יותר.
  • מטפל באי-סדירות בפיגמנט על פני העור, מקדם גוון אחיד יותר.
  • רטינול, סוג של ויטמין A וחבר ממשפחת הרטינואידים, הוכח מדעית כמי שנלחם בקמטים, היפרפיגמנטציה ועור עמום ולא אחיד בשימוש קבוע.

יתרונות נוספים של רטינול

  • מפחית אדמומיות
  • מפחית דלקתיות
  • נקבוביות קטנות יותר
  • עור חלק
  • פחות פצעונים

איך העור מגיב לרטינול?

יש לצפות לאודם, ייבוש, עור מתקלף או עקיצות של העור, במיוחד בשבועות הראשונים. אם זה קורה אז חשוב מאוד לספק לעור הפסקות ולמרוח פעם ביומיים או פעם שבוע. לעור שלכם לוקח זמן להסתגל. רטינול גם יכול לגרום לכם להיות רגישים יותר לשמש, לכן הקפידו למרוח קרם הגנה.

רטינול – סיכום

הרטינול הוא נגזרת של חומצה רטינואית. רטינול הוא תצורה מסוימת של ויטמין A  הפועל כבר שנים בשירות תחום הקוסמטיקה והוכח מדעית כיעיל כנגד קמטים. הרטינול מסייע בייצור תאי עור בריאים, מעלה את כמות המולקולות התומכות בעור והמקנות לו לחות ומשמש כנוגד חמצון.

יש למרוח רטינול בלילה בלבד. בשום אופן אין לבוא במגע עם רטינול ביום.

רטינול אסור בשימוש בזמן הריון או הנקה מאחר וחודר את המחסום האפידרמלי של העור. בנוסף, לאחר שימוש עקבי של כחצי שנה יש להפסיק את השימוש  מאחר והעור מתרגל לחומצה. ניתן לחזור ולהשתמש בתכשיר המכיל רטינול לאחר כחודש.
לרטינול יש יתרונות רבים כמו: מפחית אדמומיות, מפחית דלקתיות, נקבוביות קטנות יותר, העור חלק, והרבה פחות פצעונים. אצלנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ נשמח להתאים לכם טיפול המתאים ביותר עבורכם שיגרום להרגיש צעירים, בדיוק כמו פעם (היי, לא קראנו לכם זקנים) אבל עור כמו כל דבר, צריך לתחזק.

לקביעת תור לטיפול פנים, התקשרו עכשיו ונשמח לעזור >> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.