איפור לפורים: דגשים לשמירה על עור הפנים

איפור פנים
איפור פנים

לאחר כל ההכנות, ההתרגשות בשיאה ופורים כבר כאן. באווירת החג אנו מאפרים את ילדנו ומתאפרים בעצמנו, יחד עם זאת, ישנם מספר דגשים שכדאי לשים אליהם לב כדי שעור הפנים שלנו יצלח את ימי החג ללא פגע. מה הם הדגשים לשמירה על עור הפנים לפני ואחרי האיפור? וממה כדאי להיזהר?

 

דגשים לשמירה על עור הפנים לפני ואחרי האיפור

״חג פורים חג פורים חג גדול ליהודים…״ בחג האהוב הילדים מתחפשים למה שבא להם, 4 ימים גדושים בתחפושות ובאיפור רב. איך כדאי להכין את עור הפנים לפני האיפור? וכיצד לשמור על עור הפנים לאחריו?

כיצד להכין את עור הפנים לפני האיפור?

עור הפנים של הילדים עדין במיוחד, תוסיפו לזה את ההתלהבות, בשילוב מוצרי האיפור שמוכרים ברשתות הקמעונאיות וקיבלתם פצצת הרס. למה? כיוון שמוצרי איפור בדרך כלל מכילים המון חומרים כימיים שעלולים להזיק לעור הפנים כדוגמת נפט ומתכות מסוגים שונים.

מרחו סרום ולאחריו קרם לחות איכותי כחצי שעה לפני צביעת הפנים

הקפידו על מריחת סרום וקרם לחות איכותי לפני האיפור עצמו, זה יעזור לשלושה דברים: הראשון, לשמור על העור, הלחות תייצר מעין שכבת הגנה ותפחית באופן משמעותי את גירוי העור. השני, היא תסייע להסיר את האיפור. השלישי, הסרום וקרם הלחות יחדרו לעור הפנים וימנעו חדירת הרכיבים של מוצרי האיפור עצמם, כאמור האיפור מכיל חומרים כימיים שעלולים לפגוע בעור הפנים.

בדקו רגישויות לאיפור טרם צביעת הפנים

לפני צביעת הפנים, כדאי לבצע טסט קטן ולבדוק האם העור שלנו רגיש לתכשיר או לא. את הבדיקה כדאי לבצע במקום נסתר שלא רואים, לדוגמה מאחורי האוזן כך שאם תתגלה רגישות לאותו איפור, נוכל למנוע נזק לכל שטח עור הפנים. 

הימנעו ממריחת איפור עמיד

איפור עמיד חודר לשכבות העמוקות יותר של העור וממש סותם את הנקבוביות, לכן איפור עמיד נחשב לחומר קומודוגני המאיץ התפתחות פצעונים על גבי עור הפנים. בנוסף, איפור עמיד כדוגמת שפתון מאד מייבש את השפתיים ויוצר חוסר נעימות, יובש ולעתים גם קילוף. מומלץ להשתמש באיפור שאינו עמיד ולחדש אותו פעם בכמה זמן, לפי התחושה האישית.

השתמשו רק באיפור איכותי המאושר על-ידי משרד הבריאות

על המדפים בחנויות יש מיליון ואחת סוגים של מוצרי איפור, חלקם זולים יותר וחלקם פחות. לא משנה באיזה סוג של איפור תבחרו, וודאו שהוא מאושר על-ידי משרד הבריאות כדי שלא יעשה לכם נזק בעור.

אל תשאירו את האיפור שעות רבות על עור הפנים

עם כל החגיגה והשמחה, ההופעות והבילויים, מומלץ שלא להשאיר את האיפור על הפנים כל היום, השתדלו להסיר את האיפור מהעור ברגע שאתם יכולים. איפור שנמצא זמן רב על העור תופס חיידקים, יכול לגרם לנגעים על העור ולהופעת אלרגיות ופצעונים בעור פנים רגיש. 

איך כדאי להסיר את האיפור מעור הפנים?

תחילה נגבו את העור עם מגבון לח והסירו את שכבות האיפור העבות. אל תסתפקו רק במגבון מכיוון שזה מזיק לעור הפנים – צפו בסרטון בתחתית העמוד 
לאחר מכן נגבו את עור הפנים עם צמר גפן ומי פנים לעור עדין, ללא בישום וללא אלכוהול בכדי לא לגרום לגירוי העור.
בסיום רצוי לשטוף את העור עם סבון פנים במים פושרים ובכך להסיר את כל השאריות.
לאחר ניקוי עור הפנים מרחו סרום איכותי שישיב לעור הפנים שלכם את הוויטמינים והמינרלים שאבדו. וקנחו במריחת קרם לחות איכותי. הפעולות הללו יחזירו לעור הפנים את החיות וירגיעו את העור מהימים העמוסים.

אלו היו דגשים לשמירה על עור הפנים לפני ואחרי האיפור של החג שאנחנו כל כך אוהבים. הקפידו על ביצוע הדגשים ושמרו על עור הפנים שלכם.

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.