מה זה אקנה קוסמטי?

משתמשת במייקאפ ולא מבינה למה פתאום התחילו להופיע לך פצעים קטנים על הפנים? שימוש קבוע בתכשירים קוסמטיים מסויימים, עלול להגביר תופעה של אקנה בפנים. בשפה המקצועית התופעה נקראת: "אקנה קוסמטי".

מהם הגורמים לתופעת אקנה קוסמטי?

אקנה קוסמטי זהו אקנה שנגרם כתוצאה משימוש בתכשירים קוסמטיים. אלו מוצרים שמכילים רכיבים ספציפיים שגורמים להופעת פצעונים ומעודדים התייבשות העור ועלולים לגרום להופעת אקנה גם באנשים שבדרך כלל אינם סובלים מכך.

אקנה זה מתבטא בפצעונים שמופיעים על הלחיים, הסנטר והמצח ולכן חשוב לשים לב לעיתוי הופעת הפצעונים הללו והאם יש לזה קשר למוצרי הקוסמטיקה שאת צורכת.

מה הם הרכיבים הקוסמטיים שמעודדים את היווצרות אקנה?

מוצרי קוסמטיקה לעתים מכילים חומרים קומודוגניים. למה הכוונה חומרים קומודוגניים? אלו תכשירים שמכילים חומרים שמגבירים את תופעת האקנה על עור הפנים באמצעות הגברת הפרשת הסבום שזהו השומן שעור הפנים שלנו מפריש.

למשל מייקאפ מוגדר כחומר קומודוגני מאחר והוא סותם את הנקבוביות שנמצאות על פני העור ובכך גורם לגירוי זקיקי השערה ומכאן הדרך להיווצרות אקנה קוסמטי היא ממש מידית.

לכן ברכישת מוצרים קוסמטיים כמו מייקאפ, הקפידי לוודא ברשימת המרכיבים שהוא אינו מכיל חומרים קומודגניים. בנוסף, הקפידי שהמוצרים הקוסמטיים יהיו נטולי וזלין או חומרים מינרליים שמגבירים את תופעת האקנה. 

מה עדיף תכשירים קוסמטיים עמידים או לא?

אם כבר צורכים תכשירים קוסמטיים כמו מייקאפ, דעי שמייקאפ פחות עמיד מכיל פחות אבקות הוא יהיה יותר טוב לעור הפנים שלך מאשר מייקאפ שהוא עמיד ל-24 ש' או 48 ש'. כי דווקא החומרים העמידים יותר, כמו גם שפתון עמיד באמת מגבירים את תופעת האקנה. 

כיצד לבחור תכשירים קוסמטיים?

כיום מבחר התכשירים הקוסמטיים על המדף הוא עצום, בוודאי מצאת את עצמך עומדת מול המדף ומתלבטת איזה מוצר קוסמטי כדאי לך לרכוש? ואיך בכלל לקרוא את אותן כתוביות קטנות שמופיעות ברשימת הרכיבים?

יש כמה כללי אצבע לבחירת המוצר הקוסמטי הנכון עבורך.  

על מה חשוב להקפיד בבחירת מוצרים קוסמטיים?

הימנעי משימוש בתכשירים קוסמטיים המכילים שמנים. בעיקר שמנים המבוססים על נפט כמו וזלין וסיליקון. שמן מינרלי ושמן למניות אינם חודרים לנקבוביות העור. יחד עם זאת, עדיף לצרוך חומרים קוסמטיים שאינם מכילים שמנים כי שמנים ממש יכולים לגרות אקנה. 

הגורם השני שכדאי להימנע ממנו ברכישת מוצרים קוסמטיים הוא בישום. כדאי להימנע ממוצרים שמכילים בישום כי הם עלולים להכיל חומרי ריח שמעוררים תגובה אלרגית בעור, תפרחת, אדמומיות ופצעונים. ולכן עדיך להיצמד למוצרים נטולי חומרי בישום או "היפו-אלרגניים".

בנוגע לקרם לשיער, הימנעי משימוש בקרם שיער, הוא בהחלט מכיל שומנים שיכולים להופיע פצעונים על המצח.

לגבי שפתונים, השתמשי במוצרים המותאמים לשפתיים שלך. שפתונים וגלוסים למיניהם מכילים שומנים המכילים ריכוז גבוה של נפט ומעצם היותם חומרים שומניים הם קומודוגניים וממש לא בריאים. כמו כן, שפתון עמיד גם מייבש יותר את השפתיים וממש "שואב" מהן כל טיפת לחות. לכן וודאי היטב מה הם המרכיבים לפני שאת מורחת משהו על שפתייך. 

לסיכום, מוצרי הקוסמטיקה נרכשים בכדי לשפר את נראות ואת בריאות עור הפנים, אבל לעתים התוצאה הפוכה. וודאי היטב מה הם המרכיבים של מוצרי הקוסמטיקה שאותם את צורכת וודאי שהם מותאמים לעור הפנים שלך.

מהם החומרים שמגבירים אקנה קוסמטי? צפו בסרטון

לעוד המון טיפים הירשמו כמנויים בערוץ היוטיוב שלי: http://bit.ly/2uTGsXK

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.