אנטי אייגי׳נג: מושגים שחשוב להכיר

אנטי אייג'ינג – כשאנחנו שומעים את המונח הזה, לעתים קרובות אנו מעלים תמונות של חששות הקשורים לגיל, שנחרטו על פנינו. עם זאת, הוא כולל הרבה יותר מסתם קרמים המבטיחים עור חלק. אנטי אייג'ינג הוא תהליך שעוזר להתמודד עם פגעי הזמן וחוצה את גבולות הגיל. במהלך השנים, הוא התפתח למונח הכולל שפע של שיטות לחידוש העור, כמו: מזותרפיה, רולרים, פילינג, בוטוקס ועוד. טיפולים אלו מותאמים לעור הפנים ומפולחים לפי קבוצות גיל, שכן הצרכים של עור בן 30 שונים מאלו של עור בן 60. עם תכשירים ייעודיים וציוד שמתפתח כל הזמן, עולם האנטי אייג'ינג מציע מגוון טיפולים.

מה הוא אנטי אייג'ינג?

אנטי אייג'ינג שואף להילחם בהזדקנות מוקדמת באמצעות גישה רב-שלבית: תיקון, הגנה ומניעה. טיפולים אלו מכוונים לסימנים המתגלים על פני העור – קמטים, פיגמנטציה, נימי דם מורחבים, עור עמום או אפרפר, נקבוביות מוגדלות, דילול מרקם, יובש ועוד. בעצם, העור הופך למפת דרכים, המעידה על המסעות שיצאנו אליהם בחיינו. מתי להתחיל לטפל באנטי אייג'ינג? שאלה מצוינת! החל מגיל 30 ומעלה, תוכלו לקרוא את המאמר: אנטי אייג'ינג: מאיזה גיל?

אנטי אייגי׳נג מושגים שחשוב להכיר
אנטי אייגי׳נג מושגים שחשוב להכיר

מיתוסים של אנטי אייג'ינג – אמת או שקר?

  • מיתוס: גנטיקה היא הגורם הקובע היחיד בהזדקנותשקר: בעוד לגנטיקה יש תפקיד בתהליך ההזדקנות, גורמי אורח חיים כמו חשיפה לא מוגנת לשמש, תזונה לקויה, תרופות ועישון משפיעים גם הם על העור.
  • מיתוס: חיוך או הבעות פנים תורמים להיווצרות קמטיםאמת: הבעות פנים אכן תורמות להיווצרות קמטים, הידועים בכינויים "קמטי צחוק". עם זאת, אל תמהרו למחוק את החיוך הזה מהפנים; אמצו את החן של קווי הצחוק, ונסו להזעיף את המצח פחות, כדי לקבל עור חלק יותר.
  • מיתוס: ברגע שמופיעים קמטים, אין דרך חזרהשקר: טיפול נכון המנוהל על ידי קוסמטיקאית מומחית יכול לספק סיוע והקלה משמעותית במצב החריצים והקמטים בפנים. מריחת סרום וטיפולים ממוקדים יכולים לעזור להפחית את הופעת הקמטים, ולאפשר לעור להפגין את חיוניותו.
  • מיתוס: ככל שמתחילים מוקדם יותר, כך ייטבאמת: אתם לא צריכים לחכות להופעת הקמט הראשון לפני שתתחילו באמצעי טיפוח מונעים. הגיל חשוב פחות ממצב העור! לכן, מומלץ שכל אחד יכין ויתאים את משטר הטיפוח שלו בהתאם לצרכיו האישיים. אפילו צעירים בני 25-30 יכולים להפיק תועלת מטיפולי אנטי אייג'ינג.
  • מיתוס: כל הקרמים מניבים את אותן תוצאותשקר: השוק מוצף בשפע של קרמים, שכל אחד מהם טוען שהוא הפתרון האולטימטיבי. עם זאת, לא כולם מספקים את אותן תוצאות. המפתח טמון במציאת מוצרים המותאמים לצרכים הספציפיים שלכם. חלקם מתמקדים במיצוק העור, בעוד שאחרים מתמקדים בפיגמנטציה או מספקים לחות אינטנסיבית. הכל עניין של התאמה לדרישות הייחודיות שלכם. בנוסף, חשוב לזכור שמוצרים שונים יכולים להכיל מינונים שונים של חומרים פעילים ומקורות שונים לחומצות וויטמינים, מה שבהחלט ישפיע על התקדמות ושיפור מצב העור שלכם.
  • מיתוס: העור שלנו מאבד חצי מהלחות הטבעית שלו במהלך היום? – אמת: העור שלנו מאבד 40% מהלחות הטבעית שלו במהלך היום. אבל אל דאגה, כי הפתרון נמצא בעולם הקסום של קרמי הלחות. קרמים אלו לא רק מחזירים לעור שלנו את הלחות שאבדה, אלא גם מסייעים בשיקום העור ובהגנה עליו. 

העולם המסקרן של הרדיקלים החופשיים

הגוף שלנו מורכב מאותם יסודות שנמצאים בכדור הארץ – חמצן, מימן, פחמן ואפילו ברזל. בכל דקה, כ-300 מיליון תאים בגופנו מתים, ומפנים מקום לתאים חדשים. מחזור ההתחדשות הקבוע הזה מתרחש במהירויות שונות לאורך רקמות שונות בגופנו. חמצן הוא הרדיקל החופשי העיקרי שנמצא במערכת שלנו. הרעיון שרדיקלים חופשיים ממלאים תפקיד בתהליך ההזדקנות הוצע לראשונה על ידי ד"ר דנהאם הרמן בשנות החמישים. בתחילה נחשב לתיאוריה בלבד, מחקר שלאחר מכן חיזק את הרעיון בהדרגה, והביא לאוסף נרחב של ראיות התומכות בתפקיד הנזק החמצוני בהזדקנות.

נטרול כוחם של רדיקלים חופשיים: טיפים מעשיים

  • הימנעו ממזונות עשירים ברדיקלים חופשיים, כמו מרגרינה, ממרחים דמויי חמאה, מזון מטוגן ואוכל מעובד.
  • צמצם את הצריכה של בשרים חרוכים או על האש.
  • הגדילו את צריכת הירקות הטריים העשירים בנוגדי חמצון כמו גזר, דלעת, פלפל אדום, פירות הדר, עגבניות, בטטה, ברוקולי ופלפל ירוק.
  • בחרו במיצי ירקות טריים העמוסים בנוגדי חמצון הנספגים במהירות.
  • תיהנו מפירות טריים עשירים בנוגדי חמצון כמו אוכמניות, רימונים, פירות יער, תותים, דובדבנים, גוג'י ברי, פפאיה, מנגו, אבטיח וזיתים.
  • הימנע מאכילת יתר, מכיוון שצריכת מזון מופרזת מייצרת שפע של רדיקלים חופשיים ועלולה להוביל לעייפות.

מה עוד "תורם" לתהליך ההזדקנות?

  • עייפות: שכבת השומן התת עורית מדלדלת עם הזמן, וכתוצאה מכך מתקבל עור יבש, חסר ברק, עייף ורפוי.
  • התרופפות סיבים: קולגן ואלסטין, האחראים על גמישות ומיצוק העור, מתרופפים ונחלשים בהדרגה.
  • הקולגן המופלא: הקולגן, חלבון סיבי, ממלא תפקיד מרכזי בבניית רקמות חיבור בתוך הגוף. הוא מהווה 70% מהמסה היבשה של העור. קולגן תורם למראה הצעיר והגמיש של העור, כמו גם לחוזק השיער, הציפורניים, המפרקים, העצמות והגידים. למרבה הצער, ייצור הקולגן הטבעי פוחת עם הגיל, מה שמוביל לקמטוטים עדינים, אובדן גמישות, עור דליל ועור עייף. כדי להילחם בכך, מומלצים תוספי קולגן איכותיים לקידום בריאות הרקמות והתאים.

לסיכום!

טיפולי אנטי אייג'ינג פועלים באמצעות שלושה שלבים מרכזיים: תיקון, הגנה ומניעה. חיוני להיוועץ בקוסמטיקאית מקצועית בשביל להפיק את המקסימום מכל ההשקעה. זכרו, הפנים הן השתקפות של הגוף והנשמה כאחד. כשתעדיפו את הבריאות שלכם, תשמור על תזונה מאוזנת, תעסקו בפעילות גופנית ותספקו לפנים את הטיפולים הראוים, העור שלכם ישדר חיוניות ובריאות. ב"סינדרלה היופי שבך", מחויבים לעזור לכם "לעצור את הזמן" ולשפר את מראה עור הפנים, כך שיהיה רענן ובריא יותר. 

לקביעת תור לטיפול פנים או להתייעצות, חייגו אלי עכשיו למספר» 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.