מה היתרונות והחסרונות של חומצה היאלורונית?

לרוב יש בחומצה היאלורונית יתרונות רבים. חומצה היאלורונית היא חומצה שנמצאת בגוף שלנו, אבל ככל שאנו מתבגרים, עם הזמן המאגרים שלה הולכים ואוזלים. לכן אנחנו במרוץ תמידי להשיג החומצה היאלורונית שתיתן לנו את הנפח, את החיות ואת הנראות הטובה לעור הפנים. היתרונות של החומצה היאלורונית: היא טבעית, היא נמצאת אצלנו בגוף, כאשר אנחנו מזריקים, לא מדובר בחומר שונה, אין אפקט של דחייה. אולם כן יש הבדל בין סוגים שונים של חומצות היאלורוניות. יש סוגי חומצה עם מולקולות גדולות או קטנות יותר ואז יש השפעה על קצב הפירוק בגוף. החיסרון היחיד של החומצה ההיאלורונית, כפי שאני רואה, זה שהגוף שלנו מפרק אותה, כמו שהוא מפרק כל חומר בגוף. לכן, זה לא משהו תמידי ולא משהו נצחי. חיסרון נוסף, נוצר כאשר משתמשים במינון יתר, ואז עלולה להיווצר אדמומיות, גירוד וצריבה. לכן מומלץ לעשות טיפול פנים עם מינון גבוה של חומצה היאלורונית רק אצל קוסמטיקאית שאתם סומכים עליה.

כדי לדעת גם שמומלץ לתת לעור שלנו מנה של חומצה היאלורונית כל 6-8 חודשים. אבל אין ספק שחומצה היאלורונית בהזרקה או במריחה באמצעות קרם או סרום, עושה טוב לעור הפנים שלנו והעור נראה הרבה יותר צעיר, רענן, הטקסטורה הרבה יותר חיה. אפשר באמצעותה לטפל בקמטים, אקנה וצלקות. דרורה הקוסמטיקאית, בעלת הקליניקה “סינדרלה היופי שבך” מסבירה מהי חומצה היאלורונית? מה היתרונות והחסרונות של טיפוח העור באמצעות החומצה? וכיצד להשתמש בחומצה היאלורונית בשגרת הטיפוח? המשיכו לקרוא 😘

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בגוף האדם. היא חלק מרקמת החיבור ונמצאת בחלקים רבים של הגוף כולל העיניים, העור, המפרקים וכלי הדם. לחומצה ההיאלורונית תפקיד חשוב בשמירה על לחות העור שלנו, מה שעוזר לשמור על מראה צעיר. כמו כן, החומצה ההיאלורונית היא מולקולה שנמצאת בגוף האדם ומשחקת תפקיד מרכזי ביכולת העור לשמור על לחות. לצורך הדוגמה, זה ממש כמו שאקח ענב מול צימוק – צימוק הוציאו ממנו את כל המים לכן הוא נראה מכווץ ומצומק. לעומתו, אם אקח אשכול יפה של ענבים, הם יהיו מלאים במים ובכל טוב. בדיוק כך עור הפנים שלנו, אם נסתכל פנימה אל תוך התאים בצורה מקרוסקופית, נבין כמה עור הפנים שלנו מושפע לטובה מהחומצה ההיאלורונית ועד כמה היא חשובה לשגרת הטיפוח.

חומצה היאלורונית יתרונות וחסרונות
חומצה היאלורונית יתרונות וחסרונות

היתרונות והחסרונות של טיפוח העור בחומצה היאלורונית

מהם היתרונות של חומצה היאלורונית?

ניתן למצוא חומצה היאלורונית במוצרי טיפוח רבים (רק כדאי לשים לב למינון), בשל היתרונות עבור לחות העור וגמישותו. היתרונות של שימוש בחומצה היאלורונית הם:

  1. חומצה היאלורונית היא חומר עדין וקל לשימוש.
  2. החומצה בדרך כלל לא יוצרת גירוי לעור ואינה מכילה כימיקלים קשים.
  3. היא מושכת מים אל פני העור, מה שגורם לו להיראות צעיר, בעל נפח ומלא ברק.
  4. החומצה ההיאלורונית יוצרת שכבת הגנה על העור, באמצעות יצירת מחסום מפני מזהמים סביבתיים ורדיקלים חופשיים.
  5. היא מסוגלת לספק לחות ברמות עמוקות יותר של השכבה הקרנית, לשמור על מאזן המים העדין של העור ולהגביר את ההידרציה במינון של עד 1000%.

מהם החסרונות של חומצה היאלורונית?

לטיפוח העור עם חומצה היאלורונית יש גם כמה חסרונות וגם תופעות לוואי אם צורכים אותה במינונים גבוהים.

  1. החומצה ההיאלורונית אינה יעילה בשמירה על לחות העור לפרקי זמן ארוכים, לכן צריך לחדש אותה כל 6-8 חודשים.
  2. היא יכולה לגרום ליובש, אדמומיות וגירוי אצל אנשים מסוימים.
  3. לחלק מהאנשים יש תגובה אלרגית, זה נדיר בדרך כלל.
  4. יותר מדי חומצה היאלורונית עלולה לגרום לאדמומיות, גירוד ותחושת צריבה.
  5. חומצה היאלורונית יקרה לרכישה, לכן אם מצאתם חומצה היאלורונית במחיר זול, כדאי שזה ידליק לכם נורה אדומה.

חומצה היאלורונית יתרונות וחסרונות – סיכום והמלצות

במאמר דיברנו על היתרונות, החסרונות של חומצה היאלורונית וכיצד לנצל אותה בשגרת הטיפוח היומית. דיברנו על מה עושה חומצה היאלורונית לעור ואיך היא מועילה בטיפולי אנטי אייג’ינג. הבנו מהי חומצה היאלורונית וכיצד היא משמשת כחומר טבעי, הממלא תפקיד חשוב בבריאות העור. כיום, השימוש בחומצה היאלורונית במוצרי טיפוח העור הופך פופולרי יותר ויותר. הסיבה לכך היא שיש לה הרבה יתרונות לעור, זה יכול לעזור בהענקת לחות לעור, להפחית קמטים, לשפר את הגמישות וגם לטפל באקנה ובצלקות.

לקביעת טיפול פנים משולב עם חומצה היאלורונית, חייגו אלי עכשיו למספר» 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.