כל מה שצריך לדעת על רטינול

הרטינול הוא ויטמין ממשפחת ויטמין A, נגזרת של ויטמין A. רטינול A ידוע במיוחד בתעשיית הקוסמטיקה מאחר והוא מחזיק בתכונות ייחודיות: כשרטינול מוחדר לתאי העור הוא מתחמצן והופך לחומצה רטינואית. החומצה הרטינואית גורמת לתאים לחדש את פעולתם וכך היא מחוללת פלאים בעור הפנים.

מה זה רטינול? 

בשנת 1913 זיהו זוג כימאים מויסקונסן את הרטינול בתוך שומן שהופק מדג בקלה, והוא סונתז בהמשך המאה. כאשר החלו להפיק אותו באופן מסחרי והוא שימש בתצורות שונות להעשרת ויטמין A בקרב אוכלוסיות עם חוסרי תזונה. עד לפני מספר שנים רטינול רפואי הוחדר לגוף בבליעה או דרך הזרקה לשריר בלבד. אך עם השנים, כאשר התגלו יתרונותיו הקוסמטיים השונים, החלו חוקרים רבים לבדוק כיצד ניתן להחדיר אותו לגוף לטיפולים קוסמטיים דרך העור. רטינול A הוא בין החומרים היחידים שהמולקולות שלהם קטנות מספיק כדי לחדור לגוף דרך העור – וכך, לאחר מספר ניסויים החלו לשלב אותו בתכשירים קוסמטיים והוא פרץ בסערה לעולם הקוסמטיקה הרפואית והפך את הדרך בה אנו מתייחסים לאנטי אייג’ינג ולטיפוח העור.

כל מה שצריך לדעת על רטינול
כל מה שצריך לדעת על רטינול

רטינול יתרונות: האם יש לרטינול יתרונות?

כמו לכל חומר ותכשיר שמוחדרים באופן יזום לגוף,  כדי להתחיל להשתמש בו באופן שקול ואחראי יש להיוועץ עם קוסמטיקאית מקצועית. כדאי לבחור תכשיר רטינול מתאים שיצמצם את תופעות הלוואי.

  • קודם כל, החומצה הרטינואית עוזרת בשיפור מצב קמטוטים ובמניעת היווצרות קמטים, כפי שהוכח מדעית, אך לא הוכח שינוי במצב הקמטים העמוקים שנוצר בעקבות שימוש ברטינול. לכן הוא יעיל מאוד לשדרוג מצבו הכללי של העור, לחידוש שלו, לגמישותו ולמראה צעיר, אבל הוא לא יחסוך לך טיפול אחר למניעת היווצרות קמטים עמוקים.
  • מתי לא כדאי להשתמש ברטינול? במידה ויש לך מחלת עור כמו אקזמה, רוזציאה או פסוריאזיס, קרם רטינול רפואי עלול להשפיע על העור שלך לרעה. קרם רטינול מחדש את השכבות העליונות של העור באופן דרסטי ולכן הוא עלול להגביר דלקות ולהתנגש עם מחלת עור.
  • ברטינול יש להשתמש באופן מבוקר ואחראי על מנת שנגיע לתוצאה מקסימלית, הרטינול מחדש את העור, מעניק מיצוק ומחליק קמטוטים. 
  • מאחר והרטינול יוצר תאים במהירות ומחדש אותם באופן אקטיבי, כדי להעצים את החומצה לאחר מריחה של כחצי שנה מומלץ לעבור לקרם חומצות אחר במהלך חודש ורק אז להמשיך עם הרטינול. העור שלנו מתרגל מאוד מהר לרטינול. 
  • רבים מהמשתמשים ברטינול לא יודעים איזה סוג קרם רטינול רפואי הם צריכים בדיוק, ולכן פשוט קונים קרם רטינול אקראי ומנסים אותו בעצמם, בלי להתחשב בשאר התכשירים בהם הם משתמשים ובלי להיכנס לתהליך השימוש ברטינול בהדרגה הנדרשת. התוצאה עלולה לגרום לרגישות של העור ולכן מומלץ להשתמש בקרם לחות עשיר ואיכותי ללא אלכוהול או בישום 

רטינול לוקחים רק לאחר התייעצות עם קוסמטיקאית

בשל כל הסיבות האלה, חשוב מאוד להתייעץ עם קוסמטיקאית מומחית לפני הבחירה בקרם רטינול או בסרום רטינול ולפני התחלת הטיפול. כך תקבלו הנחיות שקולות לשימוש הדרגתי ולא מוגזם ברטינול ותשיגי שגרת טיפוח מצמיחה ובריאה שלא תגרום לתופעות לוואי ולא תגביל את היווצרות תאי העור לאחר תקופה קצרה. ניתן לעשות זאת נכון בעזרת ייעוץ מתאים ואחריות אישית כלפי העור שלכם.

אנחנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ נעשה הכל על מנת שתקבלו את הטיפול המתאים ביותר עבורכם.

איך לבחור קרם רטינול לעור הפנים מתאים שיעשה שינוי משמעותי?

רטינול מגיע במגוון תצורות: קרם לילה רטינול, סרום רטינול, קרם רטינול לאקנה, קרם פנים עם רטינול לפיגמנטציה וכן הלאה. לכל קרם מרכיבים ייחודיים ותכולת רטינול שונה, במטרה לגרום לקרם רטינול ייעודי לבצע את העבודה הטובה ביותר ולפתור בעיות כמו אקנה, פיגמנטציה, שמנוניות או קמטוטים. 

חשוב להתאים יחד עם קוסמטיקאית קרם רטינול או סרום רטינול שיתאימו לך אישית ויטפלו בגורמים שמפריעים לך בעור הפנים. דרך אגב – הרטינול משמש לחידוש העור לא רק באזור הפנים אלא גם לטיפול בעור הצוואר, הידיים, החזה ועוד.

ממה חשוב להימנע בזמן השימוש בקרם רטינול?

  • אין להשתמש ברטינול בזמן הריון.
  • אין למרוח את התכשיר באזור העיניים.
  • אין להשתמש בתכשירי פילינג בזמן הטיפול כדי למנוע גירוי יתר. הרטינול כבר מבצע פילינג.
  • אין לצאת לשמש לאחר מריחת רטינול, ויש למרוח קרם הגנה בבקרים לכל אורך הטיפול ברטינול.
  • אם נוצרות תופעות לוואי (יותר ממעט אדמומיות, חום או קילופים שעוברים אחרי זמן קצר) בעקבות השימוש, יש להפסיק את המריחה ולהתייעץ עם קוסמטיקאית מומחית או עם רופא עור.
  • אין להשתמש בזמן הטיפול ברטינול בתכשירים נוספים שלא נבדקו כמתאימים יחד עם רטינול.

רטינול – סיכום והמלצות

הרטינול הוא ויטמין ממשפחת ויטמין A, ידוע במיוחד בתעשיית הקוסמטיקה מאחר והוא מחזיק בתכונות ייחודיות: כשרטינול מוחדר לתאי העור הוא מתחמצן והופך לחומצה רטינואידית. החומצה הרטינואידית גורמת לתאים לחדש את פעולתם וכך היא מחוללת פלאים בעור הפנים.

חשוב מאוד להתייעץ עם קוסמטיקאית מומחית לפני הבחירה בקרם רטינול או בסרום רטינול ולפני התחלת הטיפול.

אנחנו ב"סינדרלה היופי שבך" מלווים אותך לאורך כל הדרך וגם זמינים תמיד תמיד עבורך בוואטפס.

לקביעת תור לטיפול פנים חייגו עכשיו או שלחו הודעה >> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.