איך אתן מחמירות את האקנה שלכן?

המאמר הזה מיועד במיוחד לנערות ולנשים שמנסות להסתיר אקנה בפנים באמצעות מייק אפ. יש פצעים בפנים, יש אקנה על הפנים ואתן מכסות ואוטמות את העור שהוא לא ינשום עם מייק אפ בעל כיסוי גבוה (עמיד ל 24 שעות וכו’). אלו מיייקאפים שמחמירים את מצב האקנה, שסותמים את הנקבוביות בפנים. כידוע, אקנה זהו מצב עור שכיח שמשפיע על נערות ונשים רבות בשלב מסוים בחייהן: בגיל ההתבגרות, בהריונות או לאחריהן. ישנן דרכים רבות להחמיר אקנה, אך הנפוצות שבהן מתח, שינויים הורמונליים, תזונה וגם ובעיקר כאשר מורחים על הפנים מייק אפ כדי לטשטש את הפצעים. מהם הגורמים שמחמירים אקנה? איך מייקאפ גורם להחמרת אקנה בפנים? ומה אפשר לעשות כדי לטשטש את האקנה? קראו לפניכן.

מהם הגורמים שמחמירים אקנה?

מתח יכול להחמיר את האקנה על ידי כך שהוא גורם לייצור מוגבר של שמן בעור הפנים. שמן זה מתערבב עם חיידקים על העור, סותם את הנקבוביות וגורם להתפרצויות. שינויים הורמונליים יכולים גם לגרום לאקנה על ידי השפעה על ייצור החלב של בלוטות העור. דיאטה היא גורם נוסף שעלול לגרום להתפרצויות מכיוון שמזונות מסוימים יכולים לעורר דלקת או להגביר את ייצור השמן בגוף. ויש גם תכשירים לפנים כמו מייקאפים ומוצרי טיפוח מסוימים שמגרים את עור הפנים וגורמים גם להתפרצויות של פצעי אקנה.

איך מייקאפ גורם להחמרת אקנה בפנים?

כידוע חיידק האקנה משגשג ומתקיים כאשר אין חמצן בעור. כאשר יש מעבר קבוע של חמצן בעור, זה מקשה על החיידק להתרבות. אבל אם תספקו לחיידק האקנה סביבה מועטה בחמצן הוא ישגשג לכן על הפנים. זה בדיוק מה שקורה כאשר אתן מורחות מייקאפ. הוא סותם את הנקבוביות ומייצר לחיידק האקנה סביבה מועטה בחמצן ובה הוא משגשג וגורם להתפשטות ולהחמרת אקנה בפנים. התופעה מתרחשת בעיקר כאשר אתן משתמשות במייקאפ בעל כיסוי גבוה, בעל אחוז אטימות גבוה, מייקאפ עמיד שמחזיק ל-24 שעות ויותר. אז התפרצות של אקנה מורגשת בהחלט ויש החמרה בהתפשטות הפצעים. ואז כמו ביצה ותרנגולת, אתן מורחות מייקאפ כדי לטשטש את הקומודונים והשחורים ואתן למעשה מחמירות את המצב וגורמות להתפרצויות נוספות. 

מה כדאי לעשות כדי לטשטש את האקנה?

ראשית מומלץ להגיע אלינו לקליניקה “סינדרלה היופי שבך” ולטפל באקנה מהשורש, לעשות טיפולי פנים ממוקדים על מנת לטפל באקנה ולהפחית את הפצעים. לבנות שרוצות בכל זאת לטשטש את הפצעים באמצעות מייקאפ, זה אפשרי. רק שפעם הבאה שאתן הולכות לקנות מייק אפ, תשימו לב איזה סוג אתן קונות, במקרה הזה מייקאפ זול יותר בעל עמידות נמוכה אולי עדיף. מוזמנות להתייעץ איתי איזה סוג של מייקאפ לקנות.

לקביעת טיפול פנים ולהתייעצות בנושא אקנה בפנים, מוזמנות לחייג עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.