פיגמנטציה: המדריך המלא לטיפול בפיגמנטציה בפנים

לעתים קרובות אנו מדברים על פיגמנטציה כמצב עור הגורם לכתמים שחורים או חומים. אבל אחד הגורמים הנפוצים ביותר לפיגמנטציה הוא בעצם הזדקנות עור הפנים או שינויים הורמונליים (כמו גיל ההתבגרות והריון). ניתן לטפל בפיגמנטציה על ידי פילינג ולחות לעור על בסיס קבוע, עם תזונה בריאה וצריכת מים, אבל במיוחד עם טיפולים מקומיים כגון קרמים, פילינג וטיפולי אור ולייזר.

פיגמנטציה היא לא מחלה, אבל היא סימפטום של מצבים רפואיים רבים כולל אקנה, אקזמה, פסוריאזיס, מלנומה, כתמי לידה ואפילו סכרת. פיגמנטציה מתייחסת לפיזור לא אחיד של צבע בעור. זה יכול להיגרם מהצטברות של מלנין או יכול להיות בגלל שינויים בעור. הסוגים הנפוצים ביותר של פיגמנטציה הם כתם גיל, נמשים ופיגמנטציה בהריון. מאמר זה יעזור לך להבין כיצד לטפל בפיגמנטציה על ידי מתן כמה טיפים ושלבים שתוכלו לבצע במטרה לשפר את כתמי הפיגמנטציה.

בעזרת מדריך זה תוכלו ללמוד מהי פיגמנטציה, סוגי טיפולי פיגמנטציה השונים הזמינים, הסיכונים הכרוכים בכל טיפול, מה עליכם לעשות לפני ואחרי הפגישה כדי למקסם את התוצאות, והדרכים הטובות ביותר לשמור על התוצאות שלכם.

אצלנו בקליניקה תוכלו לקבל טיפול בפיגמנטציה: פיגמנטציה בשפם, פיגמנטציה בפנים, כתמים חומים על העור, פיגמנטציה בעור, פיגמנטציה בהריון, כתמי שמש בפנים, קרם לפיגמנטציה, טיפול בפיגמנטציה בפנים.

מה גורם לפיגמנטציה?

פיגמנטציה היא מונח המתייחס לצבע לא אחיד של העור, היא מצב הנגרם מייצור יתר של מלנין. זה יכול לנבוע מגנטיקה, הזדקנות, נזקי שמש, שינויים הורמונליים ומחלות עור אחרות. תאי הפיגמנט הטבעיים של העור, הנקראים מלנוציטים, מייצרים את הפיגמנט שנותן לעור את צבעו. כאשר תאים אלה הופכים לפעילות יתר הם עלולים לגרום לאנשים לפתח כתמים חומים חריגים על העור שלהם.

מספר טכניקות משמשות למטרות קוסמטיות כמו טיפול בלייזר ופילינג כימי. ישנם גם כמה מרכיבים במוצרי טיפוח כמו הידרוקינון ורטינואידים שעוזרים להבהיר או להסיר סימני פיגמנטציה על העור. אחת הסיבות השכיחות לפיגמנטציה היא כתמי שמש או כתמי גיל. אלה נראים בדרך כלל על עור הפנים ועל גב הידיים. הדרך היעילה ביותר להיפטר מכתמי גיל אלו היא שימוש בקרם מרפא. זה יכול להיות מיושם פעם או פעמיים ביום במשך שלושה חודשים בלילה לפני השינה. ייתכן שתרצו גם למרוח קרם לחות שיש בו הגנה מפני השמש במהלך היום.

סוגים שונים של פיגמנטציה

ישנם סוגים רבים ושונים של פיגמנטציה, כולל כתמים או כתמים כהים יותר על העור, כתמים בהירים יותר של עור שהם בדרך כלל עגולים או בצורת אליפסה, ואפילו כתמים קטנים חומים בהירים או שחורים על הפנים. מצבים אלו הם לעיתים תורשתיים אך הם עלולים להיגרם גם מגירוי מחשיפה לשמש, התפרצויות אקנה, הזדקנות ללא הגנה מפני קרם הגנה, תרופות או מצב בסיסי כמו מחלת כבד. פיגמנטציה יש לה סיבות רבות ואין "גודל אחד מתאים לכולם", הדבר משפיע גם על כל הנוגע לטיפול.

כיום, הרבה יותר נפוץ לראות אנשים עם כתמים כהים על העור שלהם. זה גם הרבה יותר נפוץ לעור כהה, אבל זה לא אומר שפיגמנטציה היא תופעה חדשה. ישנן מספר דרכים לטיפול בפיגמנטציה והן כוללות את הדברים הבאים: הטיפולים המקומיים לכתמי פיגמנט כוללים טיפול לאנשים בעלי גוון בהיר יותר ולבעלי גווני עור כהים יותר ולכן הטיפול מותאם למקרה ולסוג העור. אצלנו תוכלו לקבל טיפול בפיגמנטציה בעיקר לעור פנים בהיר עד כהה.

פיגמנטציה בשפם

במקרה של פיגמנטציה בשפם, ישנה פגיעה בתאים מסוימים המווסתים את ייצור המלנין וניתן לזהות אותו באמצעות בדיקה בקליניקה. השערות בשפה העליונה הן לרוב פיגמנטיות יותר מאלו בשפה התחתונה. צבע שיער הפנים של אדם נקבע על פי כמות המלנין בזקיקי השערה: ככל שהזקיק כהה יותר, כך הוא מייצר יותר פיגמנט. זקיקי שיער בצבע בהיר מייצרים פחות פיגמנט, ומעניקים להם צבע בהיר יותר. אצלנו ניתן לטפל בפיגמנטציה בשפם וגם להבהיר את הכתמים עד לכדי טשטוש והעלמה. כמובן שהטיפול משתנה לפי מצב עור הפנים ולפי עומק הכתמים.

איך לטפל בפיגמנטציה באופן טבעי בבית?

טיפול בפיגמנטציה באופן טבעי בבית הוא אסטרטגיה יעילה עבור אנשים שמחפשים להיפטר מהכתמים הכהים שלהם. ישנן מספר פעולות שאפשר לעשות כדי לטפל בפיגמנטציה בבית:

סיבה שכיחה לפיגמנטציה היא חשיפה מרובה מדי לשמש, מה שעלול להוביל לנזק לעור ואף לסרטן העור. בדרך כלל, אדם מקבל כוויות שמש לפני שהעור מתחיל להראות סימנים של סימנים כהים. הדרך הטובה ביותר להימנע מסימנים כהים היא על ידי הגנה על העור מפני השמש.

יש למרוח קרם הגנה עם SPF 30 ומעלה כל שעתיים או לאחר שחייה או הזעה כבדה, גם בימים מעוננים. טיפולים רפואיים לפיגמנטציות כוללים קרם הלבנה, פילינג כימי וטיפול בלייזר. בקליניקה סינדרלה היופי שבך תוכלו ליהנות מטיפול פילינג עמוק להסרת כתמי העור וטיפול בפיגמנטציה תוך סדרת טיפולים יעילה ואפקטיבית לעור הפנים שלכם. כמו כן, ניתן לרכוש מוצרים להמשך טיפול בבית.

פיגמנטציה – סיכום והמלצות

פיגמנטציה היא תהליך טבעי המתרחש בגופנו כדי להעניק לנו צבע עור כהה יותר. פיגמנטציה נגרמת על ידי מלנין, המיוצר על ידי תאים הנקראים מלנוציטים. ישנן שלוש שכבות של העור: האפידרמיס, הדרמיס והרקמה התת עורית. פיגמנט מיוצר ברקמת האפידרמיס, ולכן כאשר למישהו יש הרבה פיגמנט על העור הוא לרוב נשאר בעומק הזה ולא יחדור עמוק יותר לגופו.

ישנן דרכים רבות לטפל בפיגמנטציה. הדרך הראשונה לטפל בעור פיגמנט היא להשתמש בקרם מקומי מיוחד של אריתרומיצין המכיל הידרוקורט וכן ישנם טיפולים טבעיים המסייעים לשיפור כתמי הפיגמנטציה.

בקליניקה סינדרלה היופי שבך, תוכלו לקבל מגוון טיפולי פנים לטשטוש פיגמנטציה בפנים. 

להתאמת טיפול בפיגמנטציה ויצירת קשר חייגו עכשיו >> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.