מהן תופעות הלוואי של רואקוטן?

מהן תופעות הלוואי של רואקוטן? רואקוטן היא סוג של תרופה לאקנה המשמשת לטיפול במקרים חמורים של אקנה. כדור הרואקוטן ניתן באמצעות מרשם על ידי רופא עור. תופעות הלוואי של רואקוטן נתפסות בדרך כלל כפתרון למחלת אקנה. כמה תופעות לוואי נפוצות כוללות: עור יבש, עיניים יבשות, דימומים מהאף, רגישות לשמש וכאבי שרירים או מפרקים, נזק לכבד. לרואקוטן מגוון תופעות לוואי שונות עבור כל אדם. כמובן, שאני קוסמטיקאית ומנהלת את הקליניקה “סינדרלה היופי שבך” לטיפול באקנה, אולם מניסיוני עם רואקוטן יש לי הרבה מה להגיד על תופעות הלוואי שלו. המאמר מתמקד ב: מהי תרופת רואקוטן? מהן תופעות הלוואי הנפוצות של תרופות רואקוטן? והאם תופעות לוואי של רואקוטן שוות את הסיכון?

** חשוב לי להדגיש, מאמר זה נכתב מתוך הידע והניסיון שיש לי עם מטופלים ומטופלות. אינני רופאה, אלא קוסמטיקאית מוסמכת, שחולקת אתכם באהבה, את כל הידע שברשותי.

רואקוטן או טיפול פנים מה עדיף
רואקוטן או טיפול פנים מה עדיף

רואקוטן לטיפול באקנה – תופעות לוואי

אקנה הוא מצב עור המשפיע על הפנים, החזה והגב. התסמין השכיח ביותר של אקנה הוא היווצרות של נקודות שחורות, נקודות לבנים ופצעונים. ניתן לסווג אקנה כקל, בינוני או חמור בהתאם למספר הנגעים הקיימים ועד כמה הם משפיעים על איכות החיים שלנו. הטיפול באקנה משתנה בהתאם לחומרה. ניתן לטפל במקרים קלים באמצעות תרופות ללא מרשם, כגון בנזואיל פרוקסיד או רטינואידים מקומיים. מקרים חמורים של אקנה, אקנה וולגריס, עשויים לדרוש איזוטרטינואין פומי (רואקוטן). תופעות לוואי: רואקוטן נקשר לדיכאון, מחשבות אובדניות, לידה סיבוכים וסיכון מוגבר למחלות ולכן אין להקל ראש בנטילת כדורי רואקוטן.

מהי תרופת רואקוטן?

רואקוטן הוא שם לתרופה איזוטרטינואין. זוהי תרופה הניתנת דרך הפה, המבוססת על רטינואידים, לטיפול באקנה חמור. רואקוטן הוא אחד מהטיפולים שנחשבים ליעילים לאקנה הורמונלי והוא יכול לשמש כטיפול קו ראשון או כטיפול קו שני למטופלים שאינם מגיבים לטיפולים אחרים. יש להשתמש בתרופה זו רק תחת השגחה רפואית צמודה מכיוון שישנן כמה תופעות לוואי חמורות המגיעות עם השימוש בה.

מהן תופעות הלוואי הנפוצות של רואקוטן?

רואקוטן היא תרופה חזקה לאקנה המשמשת לטיפול באקנה חמורה. זוהי צורה של איזוטרטינואין, הפועלת על ידי הפחתת ייצור השמן וניקוי נקבוביות. תופעות הלוואי של רואקוטן עשויות לכלול:

  1. עור יבש – יובש כללי בכל הגוף, בכל העור, עיניים יבשות, פה יבש, בשפתיים, בידיים, בבלוטות הזיעה, כפות הרגליים, בית השחי, מרגישים יובש מטורף.
  2. קילוף העור – לאור השלת התאים המוגברת, אין לצרוך את הרואקוטן בחודשי הקיץ, כי אנחנו לא רוצים שתיגרם לנו פיגמנטציה לאור השימוש בכדור.
  3. דימום מהאף.
  4. כאבי מפרקים ודלקות.
  5. פריחה, נפיחות העור ואדמומיות.
  6. דיכאון ומצב רוח ירוד.
  7. סיבוכי לידה – לכן אין לצרוך רואקוטן בהריון או בהנקה.
  8. סיכון לפגיעה בכבד – כל 3 חודשים יש לבצע בדיקת תפקודי כבד, לוודא שביצועי הכבד תקינים ולא נפגעו מהשימוש בתרופת הרואקוטן.
  9. צלקות אקנה – סיכון לצלקות אקנה חמורות בשל היובש הנוראי בפנים.

האם תופעות לוואי של רואקוטן שוות את הסיכון?

אם אתם שואלים אותי, האם תופעות הלוואי של רואקוטן שוות את הסיכון? לדעתי התשובה היא לגמרי לא! תופעות לוואי של רואקוטן הן לא פשוטות ויש לקחת בחשבון את הנזק לגוף. הרבה מהמתבגרים רוצים ללכת לפתרון הקל והמהיר, אבל לא חושבים על ההשלכות ותופעות הלוואי שיש לרואקוטן מול טיפול פנים.

איך כדאי לטפל באקנה שלכם? בא לכם להתייעץ? 😘 חייגו אלי עכשיו » 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.