איך נדע שמוצר קוסמטיקה פג תוקף ומהן הסכנות?

מהן הסכנות בלמרוח על הפנים מוצר קוסמטיקה פג תוקף? ואיך יודעים בכלל מתי המוצר פג תוקף? הקוסמטיקאית דרורה שמואלי, מומחית לטיפולי פנים ובעלת הקליניקה “סינדרלה היופי שבך” מסבירה כל מה שחשוב לדעת. מוצרי קוסמטיקה הם מוצרים הנמרחים על עור הפנים כדי לנקות, לייפות ולשמור על המראה. הם משמשים לטיפוח עור הפנים, לטיפול בבעיות בעור הפנים, כמו אקנה, כטיפול מניעתי או לצורך הפחתת השפעות אנטי אייג’ינג. במאמר זה אני רוצה שנדבר על מוצרי קוסמטיקה פגי תוקף ועל ההשלכות והסכנות שבשימוש במוצרי טיפוח ויופי שפג תוקפם. במאמר אני מסבירה, כיצד לדעת אם אתם משתמשים במוצר לאחר תאריך התפוגה שלו? למה יש סיכון בשימוש בקרם פג תוקף? וכיצד לאחסן מוצרי יופי כדי שלא יתקלקלו? הישארו איתי🤩

איך נדע שפג תוקפו של מוצר קוסמטי ומהן הסכנות?

ישנן דרכים רבות לדעת אם פג תוקף מוצרי הקוסמטיקה שלכם. הדרך הקלה והבטוחה ביותר היא לבדוק את התאריך על האריזה. אם אינכם בטוחים לגבי תאריך התפוגה, ישנן מספר דרכים בהן תוכלו לגלות מהו. ניתן לחפש את תאריך תפוגה על האריזה, על המוצר עצמו או על מדבקה שמניחים על האריזה. כדאי לבדוק מה תאריך התפוגה של המוצר כמובן, לפני רכישתו.

כיצד לדעת אם אתם משתמשים במוצר לאחר תאריך התפוגה שלו?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם פג תוקפו של מוצר קוסמטי היא לבדוק את "תאריך התפוגה" על התווית. צריך להיות תאריך תפוגה בתחתית המיכל או במקרים מסוימים, על מדבקה בבסיס. כשפותחים מוצר קוסמטיקה יש הטבעה בתחתית של תאריך התפוגה, זה במידה ועדין לא פתחתנו את המוצר. אם המוצר הוא בשימוש יש אייקון של קופסא קטנה פתוחה ועליה רשום למשך כמה זמן אפשר להשתמש במוצר מרגע הפתיחה.

איך אפשר לדעת האם פג תוקף מוצר הקוסמטיקה?

מהם הסימנים שפג תוקפו של מוצר הקוסמטיקה שלכם? בדרך כלל הקרם עצמו יתפרק, אתם תראו ממש את הפירוק של החומרים, תראו את המים לחוד, את הקרם לחוד, הצבע וגם הריח של הקרם ישתנה, כך תדעו שהוא פג תוקף.

למה יש סיכון בשימוש בקרם פג תוקף?

כאשר תוקף המוצר פג, המרכיבים מתחילים להתפרק ולהשתנות. כל השינויים הללו יכולים להשפיע על שלמות המוצר. הסכנה הגדולה ביותר היא שהעור שלכם עלול להגיב לחלק מהשינויים הללו ולגרום לתגובה אלרגית. ברגע שמדובר במוצר קוסמטי שמכיל ריכוז גבוה של חומצות, אם פג תוקפו של המוצר, זה אומר שהמים התאדו מתוך המוצר וזה אומר שריכוז החומר הפעיל גבוה מאד. המים איזנו את ריכוז החומר הפעיל. ברגע שהתאדו המים, נשאר נטו החומר הפעיל, דבר שמסוכן מאד לעור הפנים שלנו.

מהן הסכנות הכרוכות במוצרי קוסמטיקה שפג תוקפם?

מוצרי קוסמטיקה יכולים להיות מסוכנים אם פג תוקפם. הסכנות בשימוש בתכשירי קוסמטיקה שפג תוקפם, נע בין גירוי בעור לבעיות בריאותיות חמורות. תאריך התפוגה על המוצר הקוסמטי הוא היום האחרון שניתן למכור אותו. אם אתם משתמשים במוצר קוסמטי שפג תוקפו, ישנם סיכונים מסוימים לבריאותכם. מוצרים כמו קרם פנים, קרם לחות, סרום או חומצות למיניהן יכולים להוות מצע פורה לחיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים. את רוב מוצרי הקוסמטיקה מורחים עם האצבע, ברגע שהמוצר פתוח הרבה זמן, כשהיד לא תמיד נקיה זה משמש כמצע של חיידקים ואת זה אתם בטח לא רוצים למרוח על עור הפנים שלכם.

כיצד לאחסן מוצרי יופי כדי שלא יתקלקלו?

יש כמה דברים שאתם צריכים לזכור בעת אחסון מוצרי היופי שלכם. עליכם לוודא שהמוצרים אינם חשופים לחום, לאור שמש ישיר ולחות. אם אתם רוצים לאחסן את מוצרי היופי לאורך זמן, כדאי להניח אותם בכלים אטומים עם אריזות קרירות. ישנן אפשרויות רבות לאחסון מוצרי היופי. אני ממליצה, לאחסן את מוצרי הקוסמטיקה במגירה או בארונית חשוכה וגם בהישג יד.

מוצרי קוסמטיקה פגי תוקף – סיכום והמלצות

במאמר דיברנו על הסכנות של מוצרים שפג תוקפם וכיצד לדעת אם אתם משתמשים במוצר כזה. ככלל, אני ממליצה לזרוק כל מוצר שתאריך התפוגה שלו היה לפני יותר מ-3 שנים. אם אתה רואים תאריך תפוגה שחלף, זה הזמן לזרוק את המוצר ולרכוש לעצמכם אחד חדש.

לרכישת מוצרי קוסמטיקה, חייגו עכשיו » 050-3581765

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שירז

    מוצר פג תוקף.
    מהרגע שפותחים את המוצר עד שנה קדימה או לפי מה רשום על המוצר להתייחס או ממתי שקניתי.

    1. כאשר את פותחת את המוצר אז התוקף הוא עד שנה קדימה מיום הפתיחה.
      (יש לבדוק בציור של הקופסא הקטנה על האריזה אם מצויין 12m או פחות )

      אם המוצר סגור בתנאים אופטימליים, לא בשמש או במקום עם לחות, אז התוקף הוא באמת התאריך המוטבע על גבי התכשיר.

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.