איך להימנע מצלקות אקנה?

צלקות אקנה הן הסימנים שנותרו על העור לאחר שאדם סבל מאקנה. הצלקות יכולות להיות מאוד קשות להסרה מכיוון שהן חורצות את העור ומשאירות בו חטטים. צלקות פוסט אקנה הן הצורה הנפוצה ביותר של אקנה, הן נוצרות כאשר העור נפגע מאקנה ולאחר מכן נרפא מבלי ליצור רקמה חדשה. הדרך הטובה ביותר להימנע מצלקות בפנים היא למנוע אותם מלכתחילה עם הרגלי טיפוח טובים כמו לשטוף את הפנים פעמיים ביום עם חומרי ניקוי עדינים ולחות עם חומר נטול שמן. המאמר מתמקד בשאלות מהן צלקות אקנה? ממה הן נגרמות? ואיך אפשר להימנע מהן? המשיכו לקרוא.

מהן צלקות אקנה?

צלקות אקנה הן כתמים אדומים או חומים על העור שנשארים בדרך כלל לאחר ריפוי האקנה. צלקות האקנה מופיעות גם בצורה של חורים בפנים, חטטים וחריצים עמוקים בעור הפנים. צלקות פוסט אקנה נגרמות ע”י חיידקי אקנה שמתפרצים בעור הפנים וחוסר טיפול נכון בפצעי האקנה, אולם ניתן למנוע חלק מהצלקות ולהקל על תופעת צלקות האקנה.

טיפים להימנעות מצלקות אקנה

יצא לכם חצ'קון (קומודון) – לא לגעת ולא לפוצץ

אם יצא לכם פצע אקנה עם ראש לבן או שחור, אל תגעו ואל תפוצצו. ברגע שאתם מפוצצים את המוגלה הלבנה הזאת, יש בה הרבה חיידקים שגורמים חור עמוק בעור הפנים. לכן עדיף לא לגעת ולא לפוצץ כי זמן ההחלמה והשיקום הרבה יותר ארוך ומשאיר צלקות על הפנים.

השתמשו בסבון פנים ללא גרגרים

יש את הסבונים החדשים שמכילים גרגרים ועושים פילינג לעור. אל תשתמשו בסבונים אלו. כשיש לנו אקנה, האקנה הוא חיידק וכאשר מעסים את הפנים אז גורמים להדבקות, ובמיוחד הסבון הגרגרי שמדביק ממקום למקום את הפצעים. אם כבר אתם רוצים להשתמש בסבון פנים למניעת אקנה, אני ממליצה על סבון עץ התה שהוא אנטי חיידקי ועוזר להפחתת ההידבקויות.

אבחון עור הפנים על-ידי קוסמטיקאית מומחית לאקנה

הדבר הכי חשוב, אם אתם סובלים מאקנה או מצלקות אקנה תיגשו לקוסמטיקאית שתאבחן את עור הפנים שלכם. מאד קשה להיפטר מאקנה, לכן צריך אבחנה וידע מקצועי וגם שימוש בתכשירים שמכילים חומצה אזלאית וחומצה סליצילית ועוד המון חומצות שעוזרות לטיפול באקנה, רצוי גם להשתמש במסכה שמותאמת לעור שומני, מכווצת את הנקבוביות, עוזרת בחיטוי העור, יש בה גם סולפור וזה מאד עוזר.

סינדרלה היופי שבך – למניעת צלקות אקנה

אם אתם סובלים מצלקות פוסט אקנה אני ממליצה לכם לגשת לקוסמטיקאית שאתם סומכים עליה, שיש לה ידע וניסיון ספציפי בתחום אקנה וצלקות אקנה כי זה עולם ומלואו ותתחילו לטפל בעצמכם. סינדרלה היופי שבך מומחית לטיפול באקנה ובצלקות אקנה, מומחית לריפוי וטיפול בצלקות אקנה שנגרמו מהפצעים ומהתפרצות אקנה קשה.

לקביעת תור לטיפול באקנה ובצלקות אקנה, חייגו אלינו עכשיו למספר 050-358-1765.

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.