אקנה בהריון: אילו טיפולי אקנה מומלץ לעשות בתקופת ההריון

קודם כל מזל-טוב! בשעה טובה ומבורכת! את בהריון. אבל מה לעשות אם זיהית פצעונים בתחילת ההריון? או אם התחיל לך אקנה? לפניך מספר חודשים של תקווה, ציפייה, דאגה ובעיקר חוויה, ואנחנו נשתדל לעשות לך אותה הכי טובה שאפשר.

במהלך ההריון מתגברת הפרשת הורמונים הנשיים והגבריים, שעלולים לגרום להופעת פצעוני אקנה ומחזירה אותנו כמה שנים לאחור לגיל ההתבגרות, התפרצות אקנה בהריון נפוצה מאד. במהלך ההיריון, שינויים הורמונליים עלולים להוביל להופעת אקנה, ולהחזיר אותנו לגיל ההתבגרות. אקנה, אותם פצעונים מציקים, משפיע על נשים הרות רבות. זה נושא שמטריד כ-85% מבני הנוער ועדיין נמשך בסביבות 32% מהנשים ו-21% מהגברים בין הגילאים 20 ל-70.

אקנה בהריון- מה עושים? 

הופעת פצעי אקנה שכיחה בעיקר בשליש הראשון להריון. לאחר מכן ההורמונים “מתאזנים” והאקנה פוחת בהדרגה, בדומה לאקנה הורמונלי.

הטיפולים היחידים שניתן להציע באקנה של תחילת ההריון קשורים בתזונה, טיפול עור נכון, הפחתת מתח ושימוש בקוסמטיקה נכונה. בניגוד לימי הנעורים, מצב של אקנה בהריון מחייב גישה יותר זהירה עקב הרגישות של הגוף בכלל והעובר בפרט לתכשירים הקוסמטיים השונים.

אל דאגה, החדשות הטובות הן כי תופעת האקנה במקרים רבים חולפת עם תום ההריון. אבל, מה לא נעבור בשביל אוצר כמו ילד מתוק? 

אקנה בהריון
אקנה בהריון

עיקרון הטיפול באקנה בהריון 

לפני התעמקות באפשרויות שונות לטיפול באקנה, חשוב להבין את העיקרון הבסיסי המנחה את הטיפולים הללו. המטרה העיקרית של טיפול באקנה היא למנוע היווצרות של נגעים חדשים. נגעי אקנה עוברים מחזורים שבהם פצעים ישנים נעלמים ולעתים מותירים צלקות אקנה, אך חדשים צצים בעקבותיהם. ככזה, המוקד העיקרי טמון במניעת התפתחות של נגעים טריים. על ידי מתן עדיפות למניעה, לא רק שנוכל להימנע מפצעי אקנה חדשים, אלא נוכל גם למנוע צלקות פוטנציאליות בעור הפנים שעלולות להיווצר כתוצאה מאקנה. אמצעים יזומים המעכבים היווצרות פצעים חדשים ממלאים תפקיד מרכזי בהשגת עור נקי ובריא יותר ובהפחתת ההשפעה ארוכת הטווח של אקנה.

דרכי טיפול בהתפרצות אקנה בהריון

קבעי תור אצל הקוסמטיקאית שלך  

כדאי ורצוי גם לפנות לקוסמטיקאית במרכז הארץ, מומחית לפתרון בעיות עור, אשר תוכל אף היא לתרום ממקצוענותה ומניסיונה. קשר שכזה עם קוסמטיקאית, המתחיל מתחילת ההריון, יכול ללוות את כל השינויים האפשריים, גם אחר הלידה וגמר ההריון. אנחנו ב-״סינדרלה היופי שבך״ בשבילך בכל שלב ההריון וגם אחריו. הרגישי בטוחה שאינך לבד.

התמידי לבקר אחת לחודש אצל הקוסמטיקאית שלך

לצד הטיפול היומיומי, מומלץ מאוד להקפיד גם על ביקור חודשי אצל הקוסמטיקאית. במקרים מסוימים, ניתן לטפל בהסרת פצעי אקנה בהריון באמצעות תכנית טיפול המבוסס על חומרים שמיועדים לכך. טיפול ומעקב מקצועי יבטיח ריפוי יעיל. היות והאקנה הינה דלקת, במקרים מסוימים, כשהעור של המטופלת רגיש יותר נותרות צלקות קטנות במקום שבו היו הפצעונים. ככל שתקדימי את הריפוי, כך תקטיני את הסיכוי שיוותרו צלקות אקנה.

שימוש בסבון פנים עדין 

מומלץ לשטוף את הפנים בוקר וערב עם סבון פנים עדין, בעל רמת חומציות נמוכה. כך שישמר את הלחות הטבעית של העור ולא ייבש אותו. כמו כן, לאחר שטיפת הפנים בסבון פנים יש למרוח סרום וקרם לחות. 

השתמשי בתכשירים אנטי דלקתיים ואנטי אוקסידנטים 

רצוי לשלב מוצרים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון בשגרת הטיפוח, כדי לטפל ביעילות בדלקות ואדמומיות. בחר בנגזרות של ויטמין C, ויטמין E, תה ירוק וחומצה גליצירצינית (תמצית ליקוריץ) כדי להילחם בדלקות ולהרגיע את העור. על מנת להפחית את דלקתיות העור ועודף חלב, מומלץ לשלב מרכיבים מרגיעים וחומרים סופגים כמו קמומיל, קלמין, גופרית וחמר אדום. תכשירים אלה שנבחרו בקפידה יכולים לעבוד בצורה סינרגטית כדי לקדם עור בריא ורגוע יותר, ולעזור לך להשיג מראה מאוזן וזוהר יותר.

פילינג עדין לפנים

לקילוף בטוח ויעיל, רצוי לעבור הליך זה אצל קוסמטיקאית מוסמכת שאת סומכת עליה. שקלי לבחור בפילינג דו שבועי המכיל מוצרי קוסמטיקה עדינים המותרים בהריון, כדי להקל על ריפוי העור ולקדם את חידוש המרקם. טיפולי פילינג שנבחרו בקפידה יכולים לעזור לקלף את העור, להסיר תאים מתים ולקדם עור חלק ומתחדש. בעזרת הדרכה מקצועית ותכשירי פילינג נכונים, תוכלי להגיע לתוצאות מיטביות תוך הקפדה על בטיחות ורווחת העובר שלך.

הקפידי על תזונה נכונה 

וודאי שאת שומרת על תזונה מאוזנת ומזינה על ידי שילוב של מגוון פירות וירקות השופעים בוויטמינים ובנוגדי חמצון חיוניים. חשוב להימנע ממזונות בעלי ערכים גליקמיים גבוהים, מכיוון שהם יכולים להעלות את רמות הגלוקוז והאינסולין בדם. יתרה מכך, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שמוצרי חלב עשויים להשפיע על פעילות בלוטות החלב, אך חיוני להתייעץ עם דיאטנית לקבלת הנחיות והמלצות מותאמות אישית, בטח בתקופת ההיריון. תעדוף תזונה נכונה יכולה לתרום באופן משמעותי לבריאות הכללית ותשפיע לטובה על מצב העור שלך.

חומצה סליצילית לפנים 2%

בירחון הרפואי המוערך "New England Journal of Medicine" הוצג מחקר מרתק בדבר יעילותה הרבה של החומצה גליקולית. שילוב חומצה גליקולית וחומצה סליצילית יחד, יעילות מאוד בטיפול בפצעי בגרות. יתרון עצום נוסף, הוא שחומצה סליצילית בהריון, בתכשיר חיצוני על העור בטוחה לשימוש לסובלות מאקנה. 

השילוב של חומצה סליצילית וחומצה גליקולית משיגה שלוש פעולות:

  •  טיפול מונע אקנה וצלקות.
  •  ייבוש פצעים קיימים. 
  • טשטוש צלקות ואדמומיות.

ממה מומלץ להימנע בטיפול באקנה בהריון?

  • פילינג – פילינג עובד על שפשוף העור ולפיכך הוא עלול לגרות אותו ולהחמיר את הדלקת, לכן הקפידי לעשות פילינג עדין, על מנת לא לפצוע את עור הפנים.
  • סבונים נוזליים – שימי לב שבסבון הפנים שאת משתמשת אין פראבנים ודטרגנטים הגורמים לעור שלנו להתייבש ולאבד מהלחות הטבעית שלו.
  • משחת שיניים – יש להימנע משימוש במשחת שיניים לצורך ייבוש פצעי האקנה.
  • מוצרי שיער – מומלץ להימנע ממריחת תכשירי שיער שומניים כמו ג'ל ומוס לשיער, הם בדרך כלל גולשים ומורחים בשומנים את עור המצח, מה שגורם להחמרת האקנה. 
  • לא להיחשף לשמש – הקפידי לא להיחשף יותר מדי לשמש הקופחת, אלא הקפידי למרוח קרם פנים עשיר במסנני קרינה וחבשי כובע.
  • לא להיכנס לפאניקה – ברוב המקרים סטרס הוא גורם משמעותי יותר מכל נזק ממשי שאתן עשויות בפועל לגרום לעצמכן במהלך שגרת הטיפוח.

אקנה בתקופת ההיריון – סיכום

תקופת ההריון מחזירה אותנו לפחות כמה שנים אחורה, במקרה הטוב (תלוי את מי שואלים) לתקופת ההתבגרות.

במהלך ההריון רצוי להיזהר מחומרים פעילים וחומרים שלא מומלצים בהריון (כמו: רטינול), ותמיד להיוועץ בקוסמטיקאית מוסמכת על התכשירים בהם את משתמשת.

במידה והנך חווה התפרצות אקנה בזמן ההריון, קודם כל תהיי רגועה, זה חשוב לך ולעובר שברחמך. 

אנחנו כאן לעזור לך ולתמוך בך. שנית, אקנה בזמן ההריון בדר״כ חולף ולא מותיר אחריו צלקות, 

מחקרים גילו שלמעשה לחץ, הוא גורם שמחריף את פצעי האקנה. 

קחי נשימה גדולה ונסי להיות כמה שיותר רגועה.

אנחנו ב"סינדרלה היופי שבך" מומחים להתמודדות עם אקנה בתקופת ההריון, מלווים אותך לאורך כל הדרך וגם זמינים תמיד תמיד עבורך בוואטפס / בטלפון.

לקביעת תור לטיפול באקנה בהריון, חייגי עכשיו ונשמח לעזור >> 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.