האם מותר להסיר נקודת חן אצל קוסמטיקאית?

לעתים מטופלים מבקשים להסיר אצל הקוסמטיקאית שלהם שומות ונקודות חן כחלק מהטיפול או באופן נפרד מהטיפול עצמו. מאמר זה נועד בכדי להבהיר את הסכנות שבהסרת נקודות חן אצל קוסמטיקאית ומסביר מדוע ממש אסור לקוסמטיקאית להעניק שירות של הסרת נגעי עור, נקודות חן ושומות.

מה הקשר בין הסרת נקודות חן לבין קוסמטיקה?

נכון שענף הקוסמטיקה עוסק באסתטיקה ובטיפולי יופי, אולם אין קשר בין הסרת שומות ונקודות חן לטיפולים קוסמטיים המבוצעים על-ידי קוסמטיקאית מוסמכת. 

קוסמטיקאיות שעוסקות בהסרה של שומות או נקודות חן זה לא תקין. זה אסור ואפילו לא חוקי. ישנם מטופלים רבים שבמהלך היומ-יום יוצא להיפגש אתם ותוך כדי שיחה אני מגלה שהם קיבלו מקוסמטיקאית אחרת הצעת מחיר להסרת שומות והם עוד התפארו בכך שההצעה של הקוסמטיקאית הייתה הרבה יותר זולה מאותם רופאי העור שהם הלכו אליהם.  

למי מותר לטפל בנקודות חן ושומות?

הסרת שומות ונקודות חן אצל קוסמטיקאית זהו דבר אסור. כל הקשור לנקודות חן ושומות זה בתחום אחריותו המקצועית של רופא העור בלבד. הרופא יסתכל, יבחן יבדוק האם היא סרטנית או שפירית, ממש לא עושים את זה אצל קוסמטיקאית. 

סיכון חיי החולה

כל מקרה אחר שבו הגורם המטפל אינו רופא עור המצב עלול לסכן חיים ומהווה סכנה ממשית. בכל מצב של הסרת שומה היא צריכה לעבור ביופסיה כדי לוודא שהשומה שהוסרה אכן תקינה. כדי לחדד את הנקודה, בדיקה והסרה של נגעים בעור מותרת רק למומחים בתחום, זאת אומרת לרופאים שהוכשרו לכך. 

קוסמטיקאית רפואית?

המונח מאד מבלבל את המטופלים, לכן כדאי להבהיר זאת, המונח 'קוסמטיקאית רפואית' הוא מונח שאינו קיים ואסור להשתמש בו. קיימת חשיבות רבה לביצוע כל טיפול הנוגע לפגעי עור רק אצל רופא מומחה ובשום פנים ואופן לא אצל קוסמטיקאית. 

מה לעשות אם יש נקודת חן חשודה?

ממליצה לכם בחום להגיע לרופא עור אם יש לכם נקודת חן חשודה או אם אתם רוצים להסיר נקודת חן שמפריעה לכם ומהווה מפגע אסתטי, בשום פנים ואופן אין להתפתות ולהסיר נקודות שכאלו אצל קוסמטיקאיות שבטעות מציעות את השירות הזה. כדי שתוכלו לישון טוב בלילה, לכו להיבדק אצל רופא עור בכל מקרה. 

האם מותר להסיר נקודת חן אצל קוסמטיקאית? ההסבר המלא

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.